شکست استکبار در پروژه ترور سردار دل‌ها/ شهیدسلیمانی‌ها در نسل‌های آینده تکرار می‌شود
کد خبر: 4027230
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۲
سفیر ایران در کابل بیان کرد:

شکست استکبار در پروژه ترور سردار دل‌ها/ شهیدسلیمانی‌ها در نسل‌های آینده تکرار می‌شود

سفیر جمهوری اسلامی ایران در افغانستان گفت: استکبار جهانی با شهادت سردار دل‌ها، به هدف نامشروع خودش قطعا دست پیدا نکرد و بدون تردید در نسل‌های آینده شاهد تکرار شهید‌سلیمانی‌ها خواهیم بود.

الگوی سردار سلیمانی را باید در نسل آینده تکرارکرد

به گزارش خبرنگار ایکنا، بهادر امینیان، سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل ۱۸ دی‌ماه طی سخنانی در همایش علمی ـ فرهنگی «تبیین شاخصه‌های استکبارستیزی با حفظ وحدت» که در دانشگاه بین‌المللی المصطفی کابل برپا شده بود، اظهار کرد: به حاج قاسم سلیمانی و مکتب او از منظر‌های مختلف نگریسته شده است، ولی ضرورت دارد که نهاد‌های دانشگاهی به این پرسش پاسخ دهند که چگونه می‌توان الگوی سردار سلیمانی را در نسل‌های آینده تکرار کرد؟

دپیلمات با سابقه کشورمان افزود: نهاد‌های علمی و دانشگاهی در مورد مکتب شهید سلیمانی باید از این مرحله عبور کرده و بررسی کنند که چگونه می‌توان ایشان را برای نسل‌های آینده الگوسازی و تکرار کرد.

امینیان، شهید سپهبد سلیمانی را الگوی مقاومت و مبارزه برای همه نسل‌ها توصیف کرد و ادامه داد: استکبار جهانی با شهادت سردار دل‌ها، به هدف نامشروع خودش قطعا دست پیدا نکرد و بدون تردید در نسل‌های آینده شاهد تکرار شهید‌سلیمانی‌ها خواهیم بود. مکتب مبارزاتی شهید سلیمانی به اندازه‌ای مهم بود که حتی دشمنان شهید، یعنی استکبار جهانی از آن با خلق داعش در منطقه الگوبرداری کرد که البته ناموفق بود.

در ادامه مولوی لطف‌الله حق‌پرست، معاون شورای اخوت اسلامی افغانستان با تشکر از اهتمام دانشگاه بین‌المللی المصطفی به دلیل برگزاری مراسم گرامیداشت ابرمرد تاریخ اسلام، شهید سلیمانی، اظهارکرد: شهید سپهبد قاسم سلیمانی ابرمرد، قهرمان اسلام، مرد میدان، سیاستمدار مدبر و سردار تمام‌عیار اسلام است.

عالم برجسته اهل‌سنت افغانستان تصریح کرد: شهید سلیمانی مانند امام حسین(ع)، متعلق به مذهب یا ملت خاصی نیست، بلکه به همه مسلمانان و جهان اسلام تعلق دارد و به همین دلیل است که مراسم گرامیداشت این شهید والامقام در همه نقاط جهان اسلام برگزار و از خدمات ایشان تقدیر و تجلیل به‌عمل آمد.

همچنین، حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ محمدرضا مظفر، امام جمعه جنوب کابل در سخنانی، ضمن واکاوی ماهیت استکبار، اظهار کرد: ما همان گونه که در عرصه نظامی به الگوی شهید سلیمانی نیازمندیم، در عرصه فرهنگی نیز این الگو باید تکرار و ایجاد گردد.

وی تأکید کرد: الهی بودن، حضور دائمی در میدان، آگاهی، هوشیاری و وحدت‌گرایی برجسته‌ترین ویژگی شهید سلیمانی است که برای نسل امروز و فردای ما باید الگو و اسوه قرار گیرد.

در ابتدای این همایش علمی ـ فرهنگی حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالحمید ثابت، رئیس دانشگاه بین‌المللی المصطفی و نماینده جامعةالمصطفی در افغانستان با خوشامد‌گویی به مهمانان و تشکر از همکاری نهاد‌های متعدد و مشارکت گسترده قشر‌های مختلف علما، طلاب، استادان، دانشجویان، مراسم امروز را کمترین گام در پاسداشت شهادت سردار پرافتخار اسلام و ابرمرد تاریخ، حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش به ویژه ابومهدی المهندس عنوان کرد.

سید عبدالحمید ثابت، رئیس جامعه المصطفی العالمیه کابل

نماینده جامعةالمصطفی در افغانستان از شهید سپهبد سلیمانی به‌عنوان سردار رشید اسلام و قهرمان پرافتخار بین‌المللی یاد کرد و گفت: کسب مدال شهادت به راستی برازنده ایشان بود. این سردار رشید اسلام سال‌ها جبهه مقاومت را در برابر جبهه جهانی کفر و استکبار رهبری کرد و به همین دلیل، دانشگاه بین‌المللی المصطفی تکلیف و وظیفه خود می‌داند که مسیر و مکتب شهید سلیمانی را که الگوی نسل حاضر به شمار می‌رود، بازخوانی و برای نسل آینده بازنمایی کند.

شعرخوانی صفرعلی احمدی، شاعر افغانستانی، قرائت دلنوشته خانم عزیزی، اجرای هم‌خوانی گروه سرود «صدای هموطن»، پخش کلیپی از تلاش‌ها و مجاهدت‌های سردار دل‌ها و اجرای تواشیح انجمن علوم قرآن و حدیث دانشگاه، از بخش‌های دیگر این همایش بود.

انتهای پیام
captcha