تظاهرات زنان در کابل و تصفیه گسترده نیروها از سوی طالبان
کد خبر: 4029113
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۸

تظاهرات زنان در کابل و تصفیه گسترده نیروها از سوی طالبان

طالبان از اخراج حدود سه هزار نفر از اعضای خود که متهم به اعمال توهین آمیز در سراسر افغانستان هستند، خبر داده اند، از سویی شهر کابل شاهد تظاهرات گسترده زنان در کابل بود.

به گزارش ایکنا به نقل از تی ار تی عربی، لطیف الله حکیمی، رئیس کمیته تطهیر امارت اسلامی افغانستان امروز یکشنبه اعلام کرد: تاکنون دو هزار و 840 نفر از افراد وابسته به طالبان را به اتهام اعمال ناشایست در سراسر افغانستان اخراج کرده‌اند.

به گفته منابعی در طالبان، کمیته پاک‌سازی که پس از به دست گرفتن قدرت توسط طالبان در ماه اوت سال گذشته افتتاح شد، مسئول بررسی صلاحیت افراد وابسته به این جنبش است.

این کمیسیون بیشتر بر شکایات شهروندان، ویدئوهای ارسال شده در رسانه‌های اجتماعی و گزارش‌های عمومی در مورد اعمال نادرست، قانون‌شکنی و اعمال توهین‌آمیز اعضای طالبان متکی است.

حکیمی با انتشاری بیانیه‌ای گفت: اخراجی‌ها آبروی امارت اسلامی را می‌برند و در فرآیند پاک‌سازی برای ایجاد ارتش و پلیس پاک در آینده از هم جدا شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه، اعضای برکنار شده از 14 ولایت افغانستان هستند، بیان کرد: پاک‌سازی در سایر ولایت‌ها ادامه خواهد داشت.

از سویی شهر کابل امروز شاهد تظاهرات گروهی از زنان در اعتراض وضع محدودیت‌های مختلف از سوی طالبان بود. شرکت‌کنندگان در این اعتراضات گفته‌اند که برای دفاع از حقوق زنان اقدام به این تظاهرات کرده‌اند. اگرچه این اعتراضات به شکل مسالمت‌آمیز بود اما طالبان علیه تظاهرکنندگان زن از گاز اشک‌آور استفاده کردند.

 

 

انتهای پیام
captcha