برگزاری مرحله کشوری جشنواره قرآنی دانشگاه پیام‌نور در بهمن‌ماه
کد خبر: 4029208
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۲

برگزاری مرحله کشوری جشنواره قرآنی دانشگاه پیام‌نور در بهمن‌ماه

مرحله کشوری بیست و پنجمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشگاه پیام نور در رشته‌های معارفی، ادبی، پژوهشی، هنری، فناوری و ... پایان یافته و تنها برگزاری رقابت‌ها در بخش آوایی باقی مانده است، رقابت‌های مربوط به این بخش نیز بهمن‌ماه امسال به صورت مجازی برگزار می‌شود.

برگزاری مرحله کشوری جشنواره قرآنی دانشگاه پیام نور در بهمن‌ماه

به گزارش ایکنا، مرحله کشوری بیست و پنجمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشگاه پیام‌نور در بخش آوایی بهمن‌ماه امسال به صورت مجازی برگزار می‌شود.

این بخش از مسابقات در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ پنج جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء، حفظ کل، دعا و مناجات‌خوانی و تواشيح و هم‌خوانی قرآن کریم برپا خواهد شد.

در این شیوه شرکت‌کنندگان در دو بخش بانوان و آقایان به صورت مجزا در دانشگاه پیام نور مرکز استان خود حضور یافته و به صورت مجازی به اجرا می‌پردازند،‌ گروه داوری نیز اجراهای شرکت‌کنندگان را به صورت مجازی ارزیابی خواهد کرد.

بر اساس گزارش ایکنا، سایر بخش‌های این دوره از جشنواره از جمله بخش‌های پژوهشی،‌ فناوری، هنری، ادبی، صحیفه سجادیه، نهج‌البلاغه و نوآفرینی قرآنی که به صورت ارسال اثر است طی ماه‌ها و هفته‌های گذشته و پس از دریافت آثار مورد داوری قرار گرفته است. همچنین آزمون مرحله کشوری بخش معارفی نیز اواخر آذرماه امسال برپا شده است.

بیست و پنجمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشگاه پیام نور امسال در سه بخش دانشجویان، کارکنان و اساتید برگزار می‌شود. بر اساس اعلام مسئولان برپایی این جشنواره در این دوره بالغ بر هشت هزار نفر مشارکت داشته‌اند.

این جشنواره در بخش آوایی شامل رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ پنج جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء، حفظ کل، دعا و مناجات‌خوانی و تواشيح و هم‌خوانی قرآن کریم، بخش معارفی شامل رشته‌های آشنایی با احادیث اهل‌ بیت(ع)، آشنایی با سیره معصومین(ع)، آشنایی با مفاهیم نهج‌البلاغه، آشنایی با مفاهیم صحیفه سجادیه، حفظ موضوعی قرآن کریم، آشنایی با ترجمه و تفسیر قرآن کریم و احكام، پرسمان معارفی و سبک زندگی اسلامی ایرانی، بخش پژوهشی شامل رشته‌های مقاله‌نویسی نقد کتاب تلخيص کتاب، بخش فناوری شامل رشته‌های تولید نرم‌افزار، تولید اپلیکیشن و کانال‌های مجازی، بخش هنری شامل رشته‌های خوشنویسی، نقاشی، عکاسی، تذهیب، معرق و منبت، فیلم کوتاه و طراحی پوستر، بخش ادبی شامل رشته‌های شعر، داستان‌ و نمایش‌نامه‌نویسی و فیلمنامه نویسی، بخش صحیفه سجادیه شامل رشته‌های معارف صحیفه سجادیه (کتبی)، حفظ فرازهای صحیفه سجادیه، مقاله‌نویسی، بخش نهج‌البلاغه شامل معارف نهج‌البلاغه(کتبی)، مقاله‌نویسی، حفظ فرازهای نهج‌البلاغه و بخش نوآفرینی قرآنی (استارت آپ‌های قرآنی) شامل رشته ایده‌پردازی و نوآفرینی قرآنی است.

انتهای پیام
captcha