استمرار عملیات‌ استشهادی فلسطینیان تا قلب تل‌آویو
کد خبر: 4030445
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۲
جهاد اسلامی اعلام کرد:

استمرار عملیات‌ استشهادی فلسطینیان تا قلب تل‌آویو

یک مقام ارشد جنبش جهاد اسلامی به مناسبت بیست و هفتمین سالروز عملیات استشهادی بزرگ در قلب تل‌آویو تأکید کرد: تا وقتی که اشغالگران در سرزمین فلسطین هستند، عملیات‌های مقاومت برای ایجاد معادلات بازدارندگی به آسانی ادامه دارد.

به گزارش ایکنا به نقل از صوت القدس، محمد شلح، یکی از مقامات ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین به مناسبت بیست و هفتمین سالروز عملیات مقاومتی بیت لید گفت: این عملیات در تاریخ ملت فلسطین و به خصوص نوار غزه و جهاد اسلامی حروفی را با نور آیات شرافت  و عزت حکاکی کرد.
او عملیات بیت لید را آغازگر عملیات‌های بزرگ علیه ارتش رژیم اشغالگر و به مثابه ام المعارک توصیف کرد و گفت: عملیات بیت لید علیه دشمن صهیونیست و نخست‌وزیر این رژیم در آن زمان یعنی اسحاق رابین انجام شد.
شلح تصریح کرد: تاریخ ملت فلسطین مملو از عملیات‌های مقاومتی و عطر خون‌های پاکی است که بر خاک فلسطین ریخته شده و سرمنشأ افتخار ملت ماست.
این مقام جهاد اسلامی تصریح کرد: تا زمانی که رژیم اشغالگر بر خاک فلسطین باقی مانده نبردهای مقاومتی ادامه خواهد داشت و گروهان‌های قدس و ملت ما، معادلات بازدارندگی متعددی را ثبت کردند.
وی افزود: برای گروه‌های مقاومت ضربه به تل‌آویو و اعمال معادله بازدارندگی که خواهان آن هستند، راحت شده است.
شلح افزود: چیزی که عملیات بیت لید را برجسته کرد، این بود که این عملیات کاملاً نظامی بود و نظامیان اشغالگر را هدف گرفت و با نبوغ مجاهدین فلسطینی  با موفقیت انجام شد.
این مقام جهاد اسلامی گفت: قرار بود یک عامل استشهادی دیگر هم در این عملیات حضور یافته و در آن شرکت کند که قضای الهی بر این تعلق گرفت که او نتواند از پست‌های بازرسی عبور کند.
در بیست و دوم ژانویه 1995 در عملیات مقاومی نیروهای جهاد اسلامی فلسطین دست‌کم 26 نظامی صهیونیست کشته و حدود 80 نفر زخمی شدند.
این عملیات استشهادی توسط شهیدان انور محمد عطیه سکر و صلاح عبدالحمید شاکر  در منطقه نتانیا موسوم به بیت لید انجام شد و به اندازه‌ای به پیکره رژیم صهیونیستی ضربه وارد کرد که اسحاق رابین، نخست‌وزیر وقت رژیم صهیونیستی خسارات وارده در این عملیات استشهادی را با حمله 30 جنگنده برابر دانست.  
این عملیات از سوی جنبش جهاد اسلامی هدایت و طراحی شد؛ اما یحیی عیاش که مغز متفکر عملیات شهادت‌طلبانه  مجاهدان فلسطین و از بنیانگذاران شاخه نظامی حماس بود در تهیه و تدارک فنی عملیات شرکت مؤثر داشت.
شهید فتحی یکی از مقامات ارشد وقت جنبش جهاد اسلامی در رابطه با این عملیات بزرگ گفته بود که جوانان مؤمن فلسطینی از نوار غزه حرکت کرده و از تمامی پست‌های ایست و بازرسی صهیونیست‌ها به سلامت گذشتند و به قلب دشمن در تل‌آویو رسیدند و از آنجا خود را به ایستگاه اتوبوس‌های نظامیان صهیونیست در شمال شرقی تل‌آویو (منطقه نتانیا) موسوم به بیت لید رساندند.
در کنار این ایستگاه، کافه‌ای وجود داشت که محل استراحت و تردد نظامیان دشمن بود. یکی از دو عامل استشهادی فلسطین خود را در میان نظامیان دشمن در کافه منفجر کرد و با رسیدن چتربازان و نیروهای ویژه صهیونیست به ایستگاه، عامل استشهادی دوم در میان آنها خود را منفجر کرد.

انتهای پیام
captcha