کمک‌رسانی ایران به مجروحان انفجار هرات
کد خبر: 4030585
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۳

کمک‌رسانی ایران به مجروحان انفجار هرات

در حالی که شمار کشته‌ها و مجروحان انفجار شب گذشته در هرات افغانستان به ۱۶ نفر رسیده، جمهوری اسلامی ایران زخمی‌های این حادثه تروریستی را برای درمان به ایران منتقل کرد.

به گزارش ایکنا، محمد صدیقی‌فر، سرکنسول کشورمان در هرات با حضور در محل بستری زخمی‌های انفجار تروریستی شنبه شب، دوم بهمن با خانواده‌های آسیب‌دیدگان و شهدای این انفجار ابراز همدردی کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران آماده است زخمی های بدحال این انفجار تروریستی را به ایران منتقل و اقدامات درمانی را انجام دهد.

 سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در هرات در نامه‌ای به «یعقوب علی نظری» استاندار خراسان رضوی زمینه انتقال زخمی‌ها برای درمان به ایران را فراهم کرد.

در این نامه آمده است که شماری از زخمی‌های انفجار تروریستی شب گذشته وضعیت وخیمی داشته و نیازمند درمان فوری در یک مرکز فوق تخصصی در ایران هستند و با توجه به اینکه این افراد فاقد گذرنامه می‌باشند، هماهنگی‌های لازم جهت ورود آن‌ها از مرز دوغارون به مراکز درمانی صورت گیرد.

شهر هرات در غرب افغانستان شب گذشته شاهد انفجار شدیدی در یک خودرو مسافربری در منطقه شیعه‌نشین این شهر بود که در جریان آن ۷ نفر کشته و ۹ تن دیگر زخمی شدند.

این حادثه حوالی ساعت 18:30 در منطقه محله حاجی‌عباس شهر هرات رخ داده است.

آمادگی ایران برای کمک‌رسانی به مجروحان انفجار هرات

عارف جلالی، پزشک بیمارستان حوزه‌ای هرات گفته است که در این حمله 7 تن، شامل سه زن به شهادت رسیده‌اند و بیش از 10 تن دیگر زخمی‌ شده‌اند.

از زمان حاکم شدن طالبان بر افغانستان تا کنون چند انفجار و حمله که شاخه داعش در این کشور مسئولیت برخی از آنها را بر عهده گرفته، در سراسر افغانستان رخ داده‌ است.

خبرنگار: اشرف بصیری

انتهای پیام
captcha