تلاش دولت انگلیس برای انکار اسلام‌هراسی در کابینه بریتانیا
کد خبر: 4030828
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۰

تلاش دولت انگلیس برای انکار اسلام‌هراسی در کابینه بریتانیا

سخنگوی نخست وزیر انگلستان با تأکید بر اینکه بوریس جانسون نگرانی خود را از احتمال اسلام‌هراسی در تعدیل کابینه مطرح کرده، از مخالفت حزب محافظه‌کار با تبعیض و تعصب خبر داده است.

به گزارش ایکنا به نقل از تی ار تی عربی، پس از آن که نصرت غنی نماینده کنونی مجلس انگلیس و وزیر سابق کابینه، علت برکناری خود در سال 2020 را اسلام‌هراسی دولت و همچنین اتهامات مرتبط با تروریسم عنوان کرد، دفتر بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا روز یکشنبه اعلام کرد: در ان زمان با این نماینده مسلمان پارلمان دیدار کرده و بعدها نیز از او خواسته است تا با طرح شکایت رسمی این موضوع را پیگیری کند.

نصرت غنی، 49 ساله، که در فوریه 2020 سمت خود را به عنوان وزیر حمل‌ونقل کابینه انگلیس، از دست داد، گفت: یک مقام مسئول نظم و انضباط حزبی در پارلمان به او گفته است که مسلمان بودن وی در آن زمان به عنوان یک مشکل مطرح شده است.  

با این حال سخنگوی نخست‌وزیر ادعا کرده است: بوریس جانسون با نوشتن نامه‌ای ضمن اظهار نگرانی عمیق خود از اینکه اسلام‌هراسی ممکن است عامل برکناری او باشد، از وی خواسته است برای طرح شکایت رسمی اقدام کند.  

سخنگوی نخست وزیر بریتانیا با بیان اینکه وی در آن زمان این اقدام را انجام نداده است، تصریح کرده که حزب محافظه‌کار تعصب یا تبعیض را تحمل نمی‌کند.

روز گذشته روزنامه انگلیسی ساندی تایمز به نقل از نصرت غنی، نماینده کنونی پارلمان بریتانیا خبر داد: او از کابینه دولت محافظه‌کار بوریس جانسون برکنار شد، به این دلیل که همکارانش از اعتقادات اسلامی او احساس ناراحتی می‌کردند.

غنی تصریح کرد: به من گفته شد که موضوع مسلمان بودن من در جلسه ترمیم کابینه مطرح شده و وضعیت من به عنوان یک وزیر مسلمان باعث ناراحتی همکارانم شده است؛ از این‌ رو در آن زمان تصمیم گرفته شده تا از کابینه حذف شود.

انتهای پیام
captcha