الازهر و ضرورت انتشار تفسیر ساده از قرآن
کد خبر: 4030862
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۷

الازهر و ضرورت انتشار تفسیر ساده از قرآن

«یوسف عامر» از نویسندگان مصری و مقاله‌نویس روزنامه‌های این کشور طی مطلبی نوشت: ضروری است که الازهر در جامعه امروز، تفسیری ساده و روان که عام و خاص به‌‌راحتی آن را بفهمند، منتشر کند و اعتدال اسلامی را در آن به نمایش بگذارد.

الازهر و ضرورت انتشار تفسیر ساده از قرآنبه گزارش ایکنا از قاهره؛ وی آورده است: محافظت و مراقبت از وطن، هویت، تمدن و پیشرفت در زمینه‌های مختلف نیازمند آنست که ما بتوانیم افرادی آگاه پرورش داده و جامعه‌ای هوشمند بسازیم. انسان مصری انسانی است که دارای تمدنی ریشه‌دار است و بخشی از تمدن آن مرهون ایمان به خدا و غیب و نبوت است و این موضوع ذخیره گرانبهایی است که طی سال‌ها و قرن‌ها توسط مردم و به ویژه رجال دینی مصر برای این کشور رواج یافته است.

یوسف عامر در ادامه می‌نویسد: صلاح و اصلاح امور مسلمانان در فهم درست و صحیح از قرآن کریم و سنت نبوی نهفته است و تحقق این موضوع می‌تواند به امنیت و سلامت دین و جامعه مصر کمک کند و باید دانست که دین و وطن دو چیز مجزا از یکدیگر نیست. قضایای معاصر، نیاز به فهم درست از قرآن و سنت را ضروری می‌نماید.

وی همچنین تأکید دارد که قرآن کریم که منبع اساسی شریعت اسلامی است توسط الازهر به بهترین شکل در این مرکز علوم دینی تدریس می‌شود؛ اما بهتر است که این مرکز اقدام به چاپ و نشر قرآنی ورقی و الکترونیک همراه با تفسیری مختصر در حاشیه آن کند تا خوانندگان قرآن، فهم بهتر و درست‌تری از آیات به دست آورند زیرا گروه‌های افراطی در حال حاضر با استفاده از اینترنت و برنامه‌های نرم‌افزاری که در گوشی‌های موبایل پیاده می‌شود اقدام به نشر تفاسیر انحرافی از آیات قرآن می‌کنند و از این طریق جوانان را جذب کرده و اندیشه افراطی را در میان آنها رواج می‌دهند.

یوسف عامر بیان کرد: موضوع دیگر اینکه بهتر است الازهر یک تفسیر ساده و روان که عام و خاص به راحتی آن را بفهمند منتشر کند و اعتدال اسلامی را در آن به نمایش بگذارد. ضمن اینکه چنین تفسیری باید به موضوعات اجتماعی و مسائل روز جامعه از قبیل اختلافات خانوادگی، انتقام جویی، موضوعات مربوط به زنان، جرم‌های اخلاقی، همجنس‌گرایی و.. پاسخ درستی دهد.

انتهای پیام
captcha