لزوم افزایش مزایای رفاهی برای مادران دارای چند فرزند
کد خبر: 4031033
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۱
حجت‌الله عبدالملکی تصریح کرد؛

لزوم افزایش مزایای رفاهی برای مادران دارای چند فرزند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم بزرگداشت روز زن تصریح کرد: در حوزه‌ رفاهی تأکید داریم بانوانی که مادر هستند به نسبت تعداد فرزندان خود از مزایای رفاهی بیشتری برخوردار باشند.

حجت‌الله عبدالملکی

به گزارش خبرنگار ایکنا، مراسم بزرگداشت روز زن امروز دوشنبه چهارم بهمن‌ماه با حضور حجت‌الله عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و کبری خزعلی، رئیس شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی در سالن ۱۷ شهریور ساختمان مرکزی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این مراسم ضمن تبریک روز مادر و ولادت حضرت فاطمه(س)، اظهار کرد: حفظ جایگاه بانوان مورد تأکید ما در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است. بانوان همکار ما در این وزارتخانه توانمندی‌های ویژه‌ای دارند و در این مدت پنج ماه خدمت تعدادی از این بانوان با توانمندی ویژه شناسایی شده‌اند. انتصاب بانوان انقلابی، توانمند و متخصص در اولویت وزارتخانه مردم قرار گرفته است و تاکنون تعدادی از این بانوان منصوب و در آینده نیز انتصاب تعداد بیشتری از زنان در رده مدیریتی خواهیم داشت.

وی با بیان این مطلب که در وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی میزبان جمعیت قابل توجهی از بانوان در سطوح مختلف هستیم، تصریح کرد: در جامعه مخاطب ما حدود ۶۵ میلیون نفر از مردم و تقریباً نیمی از جمعیت، بانوان هستند که توفیق خدمتگزاری آن‌ها را داریم. شاید اینکه روزی به نام زن نامگذاری شده از این جهت باشد که در جهان امروزی شأن و کرامت این موجودی که با عنوان مادر شناخته می‌شود به قدر کفایت مورد توجه نبوده است.

عبدالملکی تأکید کرد: در حوزه رفاهی تأکید داریم، بانوانی که مادر هستند به نسبت تعداد فرزندان خود از مزایای رفاهی بیشتری برخوردار باشند. بر همین اساس در جلسه‌ شب گذشته ستاد اقتصادی دولت، زمانی که در خصوص اصلاح نظام تأمین اجتماعی و نظام‌های بازنشستگی صحبت شد، اتفاق نظر وجود داشت که بیشترین حمایت نسبت به مادران به نسبت تعداد فرزندانی که دارند صورت بگیرد. در دولت سیزدهم قطعاً سیاست اهمیت و توجه به مادران به نسبت تعداد فرزندانی که دارند، اهمیت ویژه‌ای نسبت به گذشته دارد.
 
 گروه دستان گویا

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه به جایگاه و منزلت مقام زن اشاره کرد و گفت: قطعاً اگر بخواهیم شأن و کرامت جنس زن را با جنس مرد مقایسه کنیم متوجه خواهیم شد که شأن و کرامت جنس زن بالاتر است چراکه هیچ مرد موفق و قهرمان و تاریخ‌سازی نداریم که نشانی از یک مادر قهرمان و تاریخ‌ساز نداشته باشد و شاید مادر است که اگر در قید حیات باشد تا دم مرگ برای فرزند خود دل سوزترین و خیر خواه‌ترین است.

وی افزود: به رغم اینکه قرآن و پیامبر اسلام(ص) بیش از هزار و ۵۰۰ سال قبل به جایگاه زن و مادر تأکید داشته‌اند، اما بشر در دوره تمدن جدید این جایگاه را نادیده گرفت و جوهره وجودی این موجود مقدس را آنگونه که خداوند متعال مد نظر داشته، حفظ نکرده است. بعد از انقلاب اسلامی اینکه امام خمینی(ره) تأکید می‌کنند روز میلاد حضرت زهرا(س) به عنوان روز مادر شناخته شود به نوعی توجه دادن جامعه بشری به شأن این موجود است.

وی در پایان سخنان خود اظهار کرد: آرزو می‌کنیم روزی آید که زن و مادر و همسر در جایگاه اصلی و با احترام و کرامتی که مورد نظر پیامبر(ص) بوده و مراد خداوند از تکریم زن بوده است، قرار گیرند و این جایگاه حفظ شود.

در ادامه این مراسم از عصمت احمدیان، مادر شهیدان اسماعیل و ابراهیم فرجوانی تجلیل به عمل آمد. سپس گروه سرود ناشنوایان دستان گویا نیز به اجرای چند سرود پرداخت.
 
ترسیم جایگاهی برای زن در شورای عالی انقلاب فرهنگی

بعد از این اجرا کبری خزعلی، رئیس شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: در شورای عالی انقلاب فرهنگی ترسیم جایگاهی برای زن شده است که در دنیا نظیر ندارد و تنها باید تمام مسئولان سه قوه برنامه‌های تدوین شده برای زنان را بررسی، تأیید و تصویب کنند.

وی با بیان اینکه زنان ثابت کرده‌اند اگر امنیت آن‌ها تأمین شود می‌توانند در تمام عرصه‌ها فعالیت کنند، ادامه داد: در عین حال زنان با قوانین و امکانات و نحوه مطالبه آن آشنا نیستند و اگر این قوانین را بدانند به بهترین وجه می‌توانند از آن‌ها در زندگی استفاده کنند. زنان باید اجرای این قوانین را مطالبه کنند.

خزعلی در ادامه به قانون جوانی جمعیت و مشوق‌های در نظر گرفته شده برای مادران نیز اشاره و تصریح کرد: قانون جوانی جمعیت برای همه عرصه‌های زندگی مشوق‌های مادی و معنوی در نظر گرفته تا به امر مادری زنان در حال خدمت (شاغل) نیز اهمیت داده شود و در واقع اکثر مشوق‌های این قانون پیرامون شخص مادر و خانواده است.
 
کبری خزعلی

در ادامه این مراسم نیز از بانوان کارآفرین خانم‌ها طاهره شالچیان، فرزانه ملاحسینی، سیمین جاودانی، شهلا یوسفی امینی، قیمت نجفی، سمیه گلپور، طاهره شریفی، لیلا دانشمندی، شمسی صمصامی‌فر، مریم قدرتیان، سکینه زارعی، مهوش صابری، فاطمه غفوری، معصومه مهین‌زاده دوش آبادی، هایده حامدی‌فر، الهام روح‌افزا، نوشین دلیری، عامره راحتی تجلیل و قدردانی شد و در پایان نیز گروه مولودی‌خوانی نوای سفیره به اجرای مولودی در مدح حضرت فاطمه(س) پرداختند.
 
برای مشاهده گزارش تصویری مراسم اینجا کلیک کنید!
انتهای پیام
captcha