صهیونیست‌ها روستای فلسطینی را برای صد و نود و هفتمین بار ویران کردند
کد خبر: 4031242
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۴

صهیونیست‌ها روستای فلسطینی را برای صد و نود و هفتمین بار ویران کردند

نظامیان صهیونیست صبح امروز با یورش به روستای فلسطینی عراقیب در صحرای نقب برای صد و نود و هفتمین بار خانه‌ها و چادرهای اسکان فلسطینیان در آنجا را ویران کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از فلسطین الیوم، نظامیان رژیم صهیونیستی برای صد و نود و هفتمین بار از سال 2000 میلادی روستای فلسطینی «عراقیب» واقع در صحرای «نقب» را تخریب کردند.

 فلسطینی‌های ساکن نقب می‌گویند: نظامیان رژیم صهیونیستی از صبح امروز، 5 بهمن با یورش به روستای عراقیب، خانه‌ها و چادرهای مردم را تخریب و مردم را در سوز سرمای زمستان بی سرپناه رها کردند.

روستای عراقیب یکی از ۴۵ روستای فلسطینی‌ها در مناطق اشغالی ۱۹۴۸ است. صحرای نقب در جنوب فلسطین اشغالی واقع است. رژیم اشغالگر صهیونیستی مدعی است ساکنان این روستاها که در سرزمین آباء و اجدادی خود زندگی می‌کنند، به طور غیرقانونی این اراضی را تصرف کردند.

این برای نخستین‌بار در سال 2022 است که چادرها و خانه‌های محقر اهالی العراقیب توسط رژیم صهیونیستی تخریب می‌شود. در سال گذشته نیز این رژیم 14 مرتبه العراقیب را با خاک یکسان کرد که آخرین آن مربوط به بیستم دسامبر 2021 بود که اهالی بار دیگر خانه‌هایشان را با چوب و نایلون ساختند تا از آنها در گرمای شدید تابستان و سرمای شدید زمستان حفاظت کند.

این بار هم  فلسطینی‌های عراقیب تأکید کردند دوباره خانه‌های خود را به هر شکلی که شده، ولو به شکل زدن چادر خواهند ساخت.

فلسطینیان ساکن صحرای نقب از حدود دو هفته پیش در اعتراض به اقدام مجدد نظامیان صهیونیست در حمله به روستاهایشان و تخریب خانه هایشان دست به اعتراضات گسترده زدند و قریب به 200 نفر از آنها از جمله شماری زن و کودک هم بازداشت شدند.

انتهای پیام
captcha