احیای کلیسایی با قدمت 1600 سال در نوار غزه + عکس
کد خبر: 4031264
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۵

احیای کلیسایی با قدمت 1600 سال در نوار غزه + عکس

مسئولین نوار غزه از احیا و مرمت کلیسایی با قدمت 1600 سال در نوار غزه و گشایش آن به روی بازدیدکنندگان خبر دادند.

به گزارش ایکنا به نقل از آناتولی، وزارت گردشگری و آثار باستانی فلسطین در نوار غزه روز گذشته، 4 بهمن کلیسایی با بیش از 1600 سال قدمت را به روی بازدیدکنندگان گشود.

این کلیسا در شهر جبالیا در شمال نوار غزه قرار دارد و به گفته ابراهیم جابر، معاون وزارت امور گردشگری و آثار باستانی یکی از مهم‌ترین مکان‌های باستانی در نوار غزه و به‌طور کلی یکی از برجسته‌ترین مکان‌های دیدنی در شام به حساب می‌آید.
جابر گفت: این وزارتخانه موفق به بازسازی کلیسا شده است تا آن را برای استقبال از بازدیدکنندگان مناسب کند و به عنوان یک میراث فرهنگی و تاریخی برای مردم فلسطین باقی بماند.

وی افزود:  این کلیسا یکی از مهم‌ترین بناهای دیدنی در شام است، زیرا شامل آثار باستانی است که خیلی از کلیساهای منطقه هم ندارند.

جابر ادامه داد: کف کلیسا شامل مجموعه‌ای از تابلوهای موزاییکی مانند درختان خرما و میوه‌ها و انواع غذاهای معروف ما و انواع ناشناخته دیگر است.

 نریمان خلّة، راهنمای تور وزارت گردشگری در غزه نیز به نوبه خود گفت: قدمت این کلیسا که در سال 1998 میلادی کشف شد به سال 444 پس از میلاد برمی‌گردد. این کلیسا به طور کلی یکی از مهم‌ترین کلیساهای فلسطین و به طور خاص در نوار غزه به شمار می‌رود.

شهر غزه یکی از شهرهای باستانی جهان و تحت فرمانروایی فراعنه، یونانیان، رومیان، بیزانسیان و مسلمانان بوده است. بر اساس منابع تاریخی، امپراتوری بیزانس معابد بت‌پرستی ساخته شده توسط دولت روم در غزه را به کلیسا تبدیل کرد.

انتهای پیام
captcha