گزارش سازمان جهانی شفاف‌سازی از وضعیت فساد در رژیم صهیونیستی
کد خبر: 4031547
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰

گزارش سازمان جهانی شفاف‌سازی از وضعیت فساد در رژیم صهیونیستی

روزنامه عبری‌زبان «معاریو» در شماره روز سه‌شنبه خود به گزارش جهانی سازمان شفاف‌سازی در سال 2021 درباره میزان فساد در رژیم صهیونیستی پرداخت.  

به گزارش ایکنا به نقل از عربی 21، روزنامه معاریو در مطلب خود آورده است: گزارش سال 2021 سازمان جهانی شفاف‌سازی نشان می‌دهد که وضعیت رژیم صهیونیستی در جدول فساد جهانی رو به وخامت است.
 
این روزنامه می‌افزاید: برای نخستین بار از زمان انتشار جدول فساد جهانی در سال 1995 میلادی، امتیاز اسرائیل در این جدول به 59 از 100 رسیده است و این، پایین‌ترین امتیاز برای اسرائیل طی سال‌های 2019 و 2020 بوده است.
 
بنا بر این گزارش، کشورهایی که امتیاز 50 یا پایین‌تر را اخذ کنند، فاسد محسوب می‌شوند؛ با توجه به اینکه امتیاز رژیم اسرائیل در جدول 2021 نشان‌دهنده اوج گرفتن فساد در تل‌آویو است.
 
این روزنامه به نقل از نیلی اراد، قاضی بازنشسته انجمن، نوشت: این نتیجه در دوره مقابله با اپیدمی کرونا خطرناک‌تر است، زیرا نیاز به شفافیت بیشتر و محافظت از آسیب رسیدن به پایه‌های دموکراسی دارد و جایگاه پایین اسرائیل در جدول، زنگ خطری از نشانه‌های فساد و وخامت اوضاع این رژیم فاسد است.
 
شایان ذکر است که شاخص فساد در این جدول به برخی رفتارهای مرتبط با فساد مانند رشوه خواری، اختلاس از اموال عمومی، سوء استفاده از قدرت برای منافع شخصی و خویشاوندی بستگی دارد.
 
در این جدول، رتبه‌بندی جهانی بر اساس امتیاز 100، از کم‌فسادترین تا فاسدترین دولت آمده است.

انتهای پیام
captcha