استشمام عطر قرآن در شهر صنعتی ساوه
کد خبر: 4031897
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۳

استشمام عطر قرآن در شهر صنعتی ساوه

کاروان قرآنی انقلاب متشکل از جمعی از قاریان بین المللی قرآن کریم پنجمین حرکت خود را با سفر به استان مرکزی و شهر ساوه آغاز کرد.

به گزارش ایکنا؛ کاروان قرآنی انقلاب متشکل از جمعی از قاریان بین المللی قرآن کریم در آستانه فرا رسیدن دهه مبارک فجر و چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، روز گذشته ۷بهمن ماه پنجمین حرکت خود را با سفر به استان مرکزی و شهر ساوه آغاز کرد.


اولین مقصد کاروان قرآنی انقلاب حضور در شهرک صنعتی کاوه و کارخانجات گروه صنعتی شیشه کاوه فلوت بود. طی این حضور مهدی غلام نژاد، قاری بین المللی کشورمان تلاوتی زیبایی را اجرا کرد. پس از آن احمد ابوالقاسی، مدیر کاروان قرآنی انقلاب در جایگاه حاضر شد و با اشاره به اینکه کاروان قرآنی انقلاب ظرفیتی برای حضور در جمع افرادی است که شاید فرصت حضور در محافل قرآنی نداشته باشند گفت: تلاوت قرآن کریم همراه با فهم معانی متعالی آن موجب عاقبت بخیری و سعادتمندی انسان خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه باید مفاهیم قرآن کریم در جامعه تبیین شود، اظهار کرد: در سایه فرهنگ قرآنی است که سبک زندگی اسلامی ترویج پیدا می‌کند. زمانی مشکلات جامعه دینی برطرف خواهد شد که مردم آن جامعه قرآن‌دان و قرآن‌فهم باشند و شروع قرآن‌دانی نیز با برگزاری محافل قرآنی امکان‌پذیر خواهد بود.

آغاز کاروان قرآنی انقلاب / استشمام عطر قرآن در شهر صنعتی ساوه

مدیر کاروان قرآنی انقلاب تصریح کرد: همه باید تلاش کنیم تا فضای جامعه اسلامی قرآنی شود چراکه قرآن کریم و پرداختن به آن فضای فرهنگی جامعه را متحول می‌کند.

در ادامه این محفل مهدی الیاسی، سرپرست فرمانداری ساوه بر روی جایگاه حاضر شد و  اظهار کرد: قرآن به‌عنوان معجزه جاویدان پیامبر اسلام (ص) برترین کتاب شناخت و معرفت است.

وی ادامه داد: قرآن کریم کتاب انسان‌ساز و تربیتی است که در رستگاری با آن به نهایت خواهیم رسید و این معجزه پیامبر خاتم (ص) کتاب نور، روشنایی و حکمت است و سعادت و نیکبختی هر انسانی در عمل به مضامین قرآن تضمین شده است.

سرپرست فرمانداری ساوه تصریح کرد: آنچه انسان برای رسیدن به قرب الهی نیاز دارد در قرآن کریم به عنوان کتاب هدایت وجود دارد. یکی از القاب خداوند متعال طبیب است و نسخه طبابت خدای تعالی قرآن کریم است. کلام وحی طبیب روح و روان انسان‌هاست.

آغاز کاروان قرآنی انقلاب / استشمام عطر قرآن در شهر صنعتی ساوه

الیاسی با اشاره به اینکه حضور کاروان قرآنی انقلاب در شهر صنعتی به منزل استشمام عطر قرآن در جامعه ۱۲۰ هزار نفری صنعت این شهرستان است گفت: افزون بر ۴۰ هزار نفر در شهر صنعتی کاوه مشغول به فعالیت هستند، گفت: اگر به طور میانگین هر خانواده را سه نفر در نظر بگیریم بالغ بر ۱۲۰ هزار نفر از جمعیت شهرستان را جامعه صنعتی و کارگری تشکیل می‌دهند.

کاروان قرآنی بعد از اجرای محفل در شهر صنعتی ساوه به سمت گلزار شهدای این شهر حرکت کرد و ضمن نثار گل و قرائت فاتحه به دلیل برودت هوا محفل انس کوتاهی را اجرا کرد. قرائت قرآن این محفل نیز توسط احمد ابوالقاسمی اجرا شد.

آغاز کاروان قرآنی انقلاب / استشمام عطر قرآن در شهر صنعتی ساوه

بعد از آن کاروان قرآنی انقلاب به سمت آستان مقدس امامزاده سید اسحاق (ع) شهر ساوه حرکت کرد و در آنجا نیز محفل انس با قرآن با شکوهی برگزار شد. قرائت قرآن در این محفل نیز با حمیدرضا احمدی‌وفا و مهدی غلام‌نژاد قاریان بین المللی کشورمان بود که مورد استقبال مستمعین و حضار قرار گرفت.

آغاز کاروان قرآنی انقلاب / استشمام عطر قرآن در شهر صنعتی ساوه

یادآور می‌شود اساتید و قاریان بین المللی حاضر در این کاروان ضمن حضور در گلزار شهدای امامزاده سیدعلی اصغر (ع) و ادای احترام به مقام شامخ شهدای این شهرستان در دفاع مقدس و پیروزی انقلاب اسلامی، در مجموع دو محفل با شکوه انس با قرآن و تواشیح در کارخانجات گروه صنعتی شیشه کاوه فلوت و امامزاده سید اسحاق (ع) برگزار کردند.

گزارش کامل تصویری کاروان قرآنی انقلاب در ساوه

انتهای پیام
captcha