اعزام قاری مصری به آلمان برای محافل رمضانی
کد خبر: 4032053
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۶

اعزام قاری مصری به آلمان برای محافل رمضانی

شيخ «محمد حسن عبدالعظيم حسن»، قاری مصری برای بزرگداشت شب‌های رمضان در آلمان از سوی وزارت اوقاف مصر به این کشور اروپایی اعزام می‌شود.

اعزام قاری مصری به آلمان برای احیای رمضانبه گزارش ایکنا به نقل از الیوم السابع، محمد مختار جمعه، وزیر اوقاف مصر طی حکمی شيخ «محمد حسن عبدالعظيم حسن» را برای بزرگداشت شب‌های ماه رمضان سال 1443 به کشور آلمان تعیین و معرفی کرد.

این قاری مصری در بیست‌وهشتمین مسابقات بین‌المللی قرآن مصر که وزارت اوقاف مصر برگزار کرد، رتبه برتر را کسب و 10 هزار جنیه(واحد پول مصر) دریافت کرد.

وزارت اوقاف مصر هر ساله در ایام رمضان قاریان جوان و برجسته مصری را برای اجرای تلاوت در کشورهای مختلف به این کشورها اعزام می‌کند و تلاوت قرآن قاریان مصری در محافل رمضانیه اقصی نقاط جهان با استقبال مواجه می‌شود.

این وزارتخانه همچنین پیش از این از برگزاری مسابقه ویژه اعزام قاریان مصری به خارج از کشور برای ماه رمضان 1444 هجری قمری(2023 میلادی) خبر داده و اعلام کرده بود این مسابقه در میان قاریان خوش‌صدا از ائمه جماعات، برگزارکنندگان شعائر دینی و مؤذنان، کارمندان مراکز دینی و قاریان عضو اتحادیه قراء و قاریان معتبر رادیو و تلویزیون برگزار خواهد شد.

متقاضیان برای اعزام به خارج از کشور باید برخی شرایط عمومی از قبیل ارائه مدارک اقامت و عضویت در اتحادیه قاریان یا حضور در رادیو و تلویزیون، موفقیت در آزمون‌های کتبی و شفاهی  و همچنین مدارک مبتنی بر عدم سوءپیشینه را  احراز کنند.

انتهای پیام
captcha