گزارشی از فعالیت مؤسسه قرآن و عترت بین‌الحرمین
کد خبر: 4032168
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۸

گزارشی از فعالیت مؤسسه قرآن و عترت بین‌الحرمین

مدیرعامل مؤسسه قرآنی بین‌الحرمین با بیان اینکه نمایندگی دانشگاه قرآن و حدیث از سوی این مؤسسه در سمنان راه‌اندازی شده است، از کسب رتبه اول جذب دانشجو نسبت به جمعیت از سوی این مؤسسه خبر داد.

محمد ابراهیمیمحمد ابراهیمی، مدیرعامل مؤسسه فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت بین‌الحرمین در گفت‌وگو با ایکنا، بیان کرد: این مؤسسه از سال 1380 با محوریت برگزاری کارگاه‌های آموزشی و برنامه‌های نمایشگاهی راه‌اندازی شده است.

وی افزود: در سال 1390 بعد از 10 سال فعالیت فرهنگی در شاهرود، همزمان با ثبت مؤسسه در وزارت ارشاد تغییرات اساسی را در مؤسسه ایجاد کردیم، از جمله اینکه در حوزه آموزش و امور فرهنگی و تبلیغی مجوز گرفتیم، دیگر اینکه با توجه به حساسیت بحث فضای مجازی یک مرکز مشاوره مجازی امور فرهنگی و اجتماعی در سطح کشور در همان سال راه‌اندازی کردیم که فعالیت‌های مشاوره‌ای را در سطح کشور داشت و اولین مرکز از این دست در کشور بودیم.

مدیرعامل مؤسسه قرآنی بین‌الحرمین ادامه داد: نمایندگی دانشگاه قرآن و حدیث را نیز در استان سمنان راه‌اندازی کردیم و در رشته‌های قرآن و حدیث، علوم حدیث، روان‌شناسی اسلامی و فقه و حقوق به صورت مجازی به جذب دانشجو در دو مقطع لیسانس و فوق لیسانس پرداختیم.

وی با بیان اینکه این برنامه‌ها تاکنون ادامه دارد و حتی در بحث جذب دانشجو نسبت به جمعیت در کشور رتبه اول را داشتیم، بیان کرد: از سال 1392، اولویت برنامه‌هایمان برگزاری کارگاه‌های آموزشی در حوزه‌های آموزش خانواده، آسیب‌های اجتماعی، فضای مجازی و سبک زندگی است و در این چهار موضوع کارگاه‌های آموزشی را در مساجد، مدارس، دانشگاه‌ها و نهادهای دیگری که دعوت می‌کنند، برگزار می‌کنیم.

ابراهیمی ادامه داد: دو سال کرونا به صورت مجازی و اخیراً نیز به صورت حضوری دوره‌ها را برگزار می‌کنیم که بازتاب‌های خوبی داشته و مورد استقبال قرار گرفته است، در کنار این برنامه‌ها، کلاس‌های آموزشی قرآن، احکام، مداحی، اردوهای زیارتی، سفرهای خارج از کشور، عتبات عالیات عراق، نمایشگاه‌ها و مسابقات فرهنگی، پاسخ به شبهات، تریبون آزاد و ... را نیز در دستور کار داریم.

مدیرعامل مؤسسه قرآنی بین‌الحرمین اظهار کرد: از اسفند 1398 با توجه به اینکه برنامه‌ها مجازی شد تقریباً 115 تا 140 روز در طول یک سال برنامه‌ و کارگاه به صورت مجازی برگزار کردیم، رویکردمان در این دو سال از اسفند 98 تا هم‌اکنون فعالیت بیشتر در بحث امور خیریه بوده، تقریباً 170 هزار پرس غذا را در این دو سال در مناسبت‌های مختلف، میلادها، اعیاد و شهادت‌ها طبخ و توزیع کردیم، هر ماه طرح تهیه بسته‌های خیریه و غذایی و بهداشتی را ویژه خانواده‌های کم‌درآمد به همراه اردوهای جهادی در برنامه داشتیم و در این مدت در کنار کارگاه‌های آموزشی بحث خیریه را نیز فعال کردیم.

یادآوری می‌شود، این مؤسسه به نشانی شاهرود، خیابان 22 بهمن، کوچه 12 پلاک 8.1 واقع شده است.

لیلا شرف

انتهای پیام
captcha