جمعیت قرآن سودان کار خود را از سر گرفت
کد خبر: 4032324
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۷

جمعیت قرآن سودان کار خود را از سر گرفت

دولت سودان اعلام کرد که کار جمعیت قرآن کریم و علوم اسلامی این کشور در راستای تحقق اهداف خود و در سایه وضعیت سیاسی دشوار فعلی از سر گرفته می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از النیلین، عبدالعاطی احمد عباس، وزیر امور دینی و اوقاف سودان دستور ازسرگیری تمام فعالیت‌های جمعیة القرآن الکریم و العلوم الاسلامیة(جمعیت قرآن کریم و علوم اسلامی سودان) در پایتخت و استان‌های این کشور را صادر کرد.

کمیته برچیدن و حذف توانمندی‌های رژیم عمر البشیر در سودان یک سال پیش از انحلال ده‌ها انجمن به استناد قانون برچیدن رژیم سی ام ژوئن ۱۹۸۹ و قانون استرداد اموال عمومی در سال ۲۰۱۹ خبر داده بود که جمعیت قرآن کریم سودان از جمله آنها بود.

وزیر سودانی طی نشستی با کارکنان این جمعت در مقر آن در خارطوم گفت: تصمیم ما بر صیانت از قرآن و مبارزه برای دفاع از آن و حفظ اصول جمعیت است و اجازه نمی‌دهیم هیچ کسی در اراضی این انجمن تصرفی داشته باشد.

احمد عباس ضمن اشاره به حل همه مشکلات رادیو الفرقان این کشور و اهتمام دولت به ادامه فعالیت آن از تمام کارکنان انجمن قرآن کریم این کشور خواست در هر شرایطی الگو باشند، کار تیمی، فداکاری در کار، اخلاص و اعتقاد به رسالت جمعیت و دفاع از آن را سرلوحه خود قرار دهند، زیرا به تعبیر او مرحله پیش روی این کشور به دلیل درگیری‌ها، مشاجرات و وضعیت سیاسی فعلی سخت تلقی می‌شود.

او با درخواست برای ایستادن جمعیت قرآن کریم سودان در برابر باطل و اهتمام به تحقق اهداف خود گفت: کارکنان باید نقشه راهی را برای فعالیت خود در سال 2022 ترسیم کنند تا در دستیابی به اهدافشان یعنی گسترش آموزه‌های قرآنی و حفظ قرآن کریم و عمل به آن موفق باشند.

وزیر سودانی همچنین خبر داد که عربستان سعودی یک میلیون نسخه از قرآن کریم به سودان اهدا کرده است.

الزبیر محمد ابراهیم، دبیر کل جمعیت قرآن کریم نیز طی نطقی تأکید کرد: این جمعیت پس از شرایط سختی که پشت سر گذاشت، فعالیت خود را از سر گرفت و با وجود شرایط و تصمیماتی که کارش را مختل کرد، انجمن باقی خواهد ماند و به مسیر اول خود باز خواهد گشت.

اوضاع سودان در سایه تداوم اعتراضات خیابانی خونبار مردم این کشور و دعوت‌ها به نافرمانی گسترده مدنی آشفته است. مردم سودان خواستار بازگشت دولت قانونی و پایان حکومت نظامیان هستند؛ به خصوص که دیدارها و سفرهای پنهانی میان نظامیان سودان با مقامات رژیم صهیونیستی طی یک سال اخیر موجب خشم سودانی‌ها شده است.

عبدالفتاح البرهان ۲۵ اکتبر سال گذشته با بازداشت عبدالله حمدوک، نخست‌وزیر سودان و شماری از مسئولان، مانع انتقال قدرت به غیرنظامیان شد و از آن زمان تاکنون فعالان سودانی خواهان تشکیل حکومت مدنی و دموکراتیک هستند.

سودان در مهرماه ۹۹ با میانجی‌گری دولت پیشین آمریکا روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی کرد.

سودان با 43 میلیون نفر جمعیت و برخورداری از منابع غنی طبیعی و معدنی همواره از مشکلات اقتصادی رنج برده و توافق سازش با رژیم صهیونیستی هم به کاهش بحران اقتصادی این کشور کمکی نکرده است.

انتهای پیام
captcha