هجوم شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی
کد خبر: 4032537
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۹

هجوم شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی

اداره اوقاف اسلامی در بیت‌المقدس امروز از هجوم ده‌ها شهرک‌نشین صهیونیست به مسجدالاقصی و گردش در صحن‌های و همچنین اجرای مراسم تلمودی در بخش شرقی آن خبر دادند، از سویی خطیب الاقصی ضمن تأکید بر حتمی بودن آزادسازی قدس، توافق اسلو را گامی برای جداسازی قدس از فلسطین و الحاق آن به سرزمین‌های اشغالی توصیف کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از رؤیا الإخباری، مسجدالاقصی در طول هفته به استثنای روزهای جمعه و شنبه در نوبت صبح و عصر در معرض هجوم شهرک‌نشینان صهیونیست قرار دارد که از حمایت نظامیان نیروهای اشغالگر برخوردارند. این هجوم بخشی از برنامه رژیم صهیونیستی برای تغییر وضعیت موجود در مسجد الاقصی و تحمیل طرح تقسیم زمانی در این مکان مقدس مسلمانان به سود صهیونیست‌ها است.

از سویی گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس نیز گزارش داده است: شیخ عکرمه صبری خطیب مسجدالاقصی نیز در سخنانی تصریح کرد: هدف رژیم صهیونیستی از توافق اسلو، جدا کردن قدس از کرانه باختری و غزه بود.

به گفته وی، پیش از این توافق، شهروندان فلسطین به راحتی می‌توانستند از کرانه باختری و غزه به مسجدالاقصی برسند، ولی پس از توافق، این شهر از این مناطق جدا شد.

وی تأکید کرد: پس از امضای این توافق در سال ۱۹۹۳، شهر قدس به لقمه آسانی برای رژیم صهیونیستی تبدیل شد.

خطیب الاقصی بیان کرد: هدف قرار دادن قدس، با هدف قطع ارتباط مسلمانان جهان با فلسطین صورت گرفت و وجود قدس و مسجدالاقصی، عامل ارتباط مسلمانان با فلسطین است.

صبری تصریح کرد: ما نباید از حتمی بودن آزادسازی قدس، ناامید شویم؛ زیرا [این شهر] امروز با شرایط مشابه گذشته، روبروست.

وی با بیان اینکه ما در حالت آماده‌باش دائم قرار داریم، گفت که ساکنان قدس، در حال دفاع از قدس و مسجدالاقصی هستند؛ دفاعی که دفاع از عقیده آنان به شمار می‌رود.

خطیب الاقصی همچنین تأکید کرد: رژیم صهیونیستی با موجودیت فلسطین در قدس مبارزه کرده و به خاطر عوامل موهوم، روزانه، منازل این شهر را تخریب می‌کند.

خطیب مسجدالاقصی اخیراً گفت: مقاومت ساکنان قدس و کل ملت فلسطین نقش بسزایی در تغییر معادلات و ملزم کردن اسرائیل به تجدیدنظر در سیاست‌های نژادپرستانه خود داشته است.

صبری تأکید کرد: یورش‌ نظامیان ارتش رژیم اشغالگر به مسجدالاقصی با هدف راضی نگه داشتن جریان راست‌گرای افراطی اسرائیلی با شکست مواجه شد.

وی تصریح کرد: پیروزی در این نبرد بیانگر وحدت همه اقشار ملت فلسطین است و نشان داد که موانع جغرافیایی و سیاسی که کرانه باختری، قدس و نوار غزه را از همدیگر جدا کرده، بی‌ارزش است؛ همچنان که وضعیت کلی امروز در قدس و اراضی فلسطینی با وضعیت قبلی آن کاملاً متفاوت است.

انتهای پیام
captcha