مانع‌تراشی رژیم صهیونیستی در روند انتخاب نگهبانان جدید مسجد‌الاقصی
کد خبر: 4028985
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۶

مانع‌تراشی رژیم صهیونیستی در روند انتخاب نگهبانان جدید مسجد‌الاقصی

معاون مدیرکل اوقاف قدس از تهدید رژیم صهیونیستی به بازداشت 8 نگهبان جدید مسجدالاقصی خبر داد.  

به گزارش ایکنا به نقل از روسیا الیوم، شیخ ناجح بکیرات، معاون مدیرکل اوقاف قدس اعلام کرد که نیروهای رژیم صهیونیستی تهدید کرده‌اند 8 نگهبان مسجدالاقصی را از 27 نگهبانی که برای نخستین‌بار به این سمت منصوب شده‌اند، بازداشت می‌کنند.
 
وی اظهار کرد: میزان مداخله رژیم صهیونیستی در مسجدالاقصی کم کم در حال افزایش است و به دنبال آن رویارویی بین اداره اوقاف اسلامی و نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی تشدید می‌شود.
 
بکیرات افزود: می‌توان گفت جدی‌ترین مداخله و مزاحمت مقامات اشغالگر، دخالت در انتصاب نگهبانان و ممانعت از کار آنها در داخل مسجدالاقصی است. چرا که حدود دو سال پیش اداره اوقاف 50 نگهبان را در مسجدالاقصی منصوب کرد اما مقامات صهیونیست تلاش کردند در امور اداری مسجدالاقصی مداخله کنند.
 
وی تأکید کرد: هدف اشغالگران صهیونیست از دخالت در انتصاب نگهبانان، ایجاد خلأ اداری در داخل مسجدالاقصی و تحمیل حاکمیت اداری رژیم صهیونیستی است.
 
معاون مدیرکل اوقاف قدس توضیح داد: مساحت مسجدالاقصی که 144 هزار متر مربع است برای نگهبانی 10 یا 20 نگهبان کافی نیست و نیاز به استخدام نگهبانان جدید برای مسجد‌الاقصی وجود دارد، اما اشغالگران صهیونیست در این مسیر سنگ‌اندازی می‌کنند.
 
وی تأکید کرد: دخالت در کار نگهبانان و کمیته بازسازی و تصمیم‌گیری قدس، تلاش رژیم صهیونیستی برای ایجاد اختناق در مسجدالاقصی و تصرف آن است و پس از آن، این رژیم برای کنار زدن اداره اوقاف قدس و اینکه قدس دیگر پایتخت ملت فلسطین نباشد، آماده می‌شود.
 
بر اساس آمار پایگاه اطلاع‌رسانی وادی حلوه در بیت‌المقدس، بیش از 30 نفر از کارکنان اداره اوقاف اسلامی قدس اعم از نگهبانان و اعضای کمیته بازسازی در سال 2021 دستگیر و سپس آزاد شدند، این درحالی است که بیشتر آنها برای دوره‌های مختلف از مسجدالاقصی تبعید شده‌اند.

انتهای پیام
captcha