انجمن علمای مسلمان لبنان سخنان شارل جبور را محکوم کرد
کد خبر: 4032832
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۷

انجمن علمای مسلمان لبنان سخنان شارل جبور را محکوم کرد

انجمن علمای مسلمان لبنان ضمن محکومیت سخنان مسئول رسانه‌ای حزب «القوات اللبنانیة» درباره حزب‌الله لبنان، این سخنان را توهین به اسلام و مذهب تشیع خواند.

به گزارش ایکنا به نقل از العهد، انجمن علمای مسلمان لبنان، سخنان مسئول رسانه‌ای حزب «القوات اللبنانیة» در مورد حزب‌الله را محکوم و این اظهارات را توهین به اسلام و مذهب تشیع دانست.

جبور در اظهارات خود، دکترین حزب‌الله را پوچ و مرتبط با عصر حجر خوانده بود.

انجمن علمای مسلمان لبنان از دولت این کشور خواست تا با طرح شکایت علیه شارل جبور، وی را به دلیل این اظهارات به دادگاه کشانیده و به مجازات درخور آن برساند. چرا که جبور با این اظهارات به دنبال شعله‌ور کردن آتش فرقه‌گرایی در لبنان است، اگرچه مردم آگاه این کشور چنین اجازه‌ای را به او نخواهند داد.

این انجمن در بیانیه‌ای از دارالفتوی، شورای عالی شیعیان و شورای مشایخ طایفه دروزی خواست تا با شکایت از جبور، وی را به پاسخگویی برای اقدام خود وادار سازند.

انجمن علمای مسلمان لبنان سخنان مسئول رسانه‌ای حزب «القوات» را نه امری از روی لغزش زبان بلکه یک اقدام آگاهانه توصیف کرد که از سوی محافل اطلاعاتی مرتجع عربی ـ صهیونیستی ـ آمریکایی طراحی شده است.

این انجمن هدف طرح مذکور را تضعیف محور مقاومت از طریق تحریک تعصبات فرقه‌ای و همچنین تخریب چهره شخصیت‌های ملی به‌ویژه سید حسن نصرالله خواند. با این حال انجمن علمای مسلمان لبنان تأکید کرد: لبنان در این دام نمی‌افتد.

 

انتهای پیام
captcha