ثبت بیش از 50 مورد نقض حقوق بشر در بحرین طی یک هفته
کد خبر: 4032844
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۶
جمعیت الوفاق اعلام کرد:

ثبت بیش از 50 مورد نقض حقوق بشر در بحرین طی یک هفته

جمعیت الوفاق بحرین از ثبت بیش از 50 مورد نقض حقوق بشر در هفته چهارم ژانویه در این کشور خبر داده است.

 به گزارش ایکنا به نقل از گزارش حقوقی جمعیت الوفاق، بازداشت احمد جعفر، فعال بحرینی در صدر فهرست موارد نقض حقوق بشر در این کشور قرار دارد.

در گزارش حقوقی که از سوی جمعیت الوفاق انتشار یافته تصریح شده است: بازداشت خودسرانه احمد جعفر علی، شهروند بحرینی از جانب مقامات صرب و تحویل وی به بحرین، با وجود تصمیم دادگاه حقوق بشر اروپا مبنی بر توقف اخراج وی، مهم‌ترین مورد نقض حقوق بشر در  هفته آخر ماه ژانویه در بحرین بوده است.   

علاوه بر این در این گزارش از بازداشت جوانی به نام سید خلیل مجید، و احضار تنی چند از شهروندان بحرینی از جمله استاد علی مهنا، عبدالمجید عبدالله، فعال اجتماعی و همچنین پدر شهید علی آل الشیخ نیز سخن به میان آمده است.

گزارش حقوقی جمعیت الوفاق علاوه بر این از تمدید بازداشت 5 کودک برای چهارمین بار متوالی به مدت یک هفته دیگر و ارتکاب شکنجه و بدرفتاری علیه برخی از زندانیان خبر داده  است. 

زندان مرکزی جو نیز شاهد اعتراض گسترده‌ای علیه ادامه حبس زندانیان در سلول‌های انفرادی برای چندین ماه متوالی بود.  

در پایان این گزارش تصریح شده است: نیروهای امنیتی در هفته آخر ژانویه 37 بار به 15 منطقه مختلف در بحرین  هجوم برده‌اند و مردم بحرین نیز در 11 منطقه مختلف 16 بار اقدام به برگزاری اعتراضات مسالمت‌آمیز کرده‌اند.  

انتهای پیام
captcha