وقوع حملات اسلام‌هراسانه پی‌درپی در فرانسه
کد خبر: 4033186
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۲

وقوع حملات اسلام‌هراسانه پی‌درپی در فرانسه

فرانسه در دو روز متوالی، شاهد دو حمله اسلام‌هراسانه پیاپی در جنوب غرب این کشور علیه یک فروشگاه حلال و توهین به یک مرکز عزاداری اسلامی بود.

 به گزارش ایکنا به نقل از تی ار تی عربی، روز یک‌شنبه، افراد ناشناس به یک فروشگاه حلال در شهر بن انکانتر در جنوب غربی فرانسه حمله کردند. دادستانی عمومی تحقیقاتی را در مورد این حادثه آغاز کرد.

به گفته رسانه‌های محلی، مهاجمان این فروشگاه را آتش زدند و دو صلیب شکسته بر روی دیوارهای آن به نشانه نماد نازیسم نقاشی کردند.

آتش‌نشانان اعلام کردند که آتش همه‌ چیز داخل فروشگاه را سوزانده، اما خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشته است.

علاوه بر این روز دوشنبه نیز افراد ناشناس در شهر تولوز در جنوب غربی فرانسه سر جسد یک خوک را در کنار یک تابلوی راهنمایی و رانندگی در مقابل یک مرکز خرید آویزان کردند که یک مرکز برگزاری عزای اسلامی نیز در آن قرار دارد.

جمال سکاک، کارمند این مرکز با انتشار مطلبی در حساب کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی با اشاره به اینکه 6 سال است در این منطقه ساکن شده است، تصریح کرد: این سومین باری است که مورد حمله اسلام‌هراسانه قرار گرفته است. وی افزود: نگران فرزندانش است و وضعیت مسلمانان در فرانسه رو به وخامت گذاشته است.

از سویی عبداللطیف ملوکی، سخنگوی شورای اسلامی منطقه، در گفت‌وگو با رسانه‌های محلی تأکید کرد: آن‌ها نمی‌خواهند نفرت علیه مسلمانان در شهری چند فرهنگی مانند تولوز گسترش یابد.

انتهای پیام
captcha