هشدار سازمان حقوق بشری درباره گسترش حملات علیه مسلمانان فرانسه
کد خبر: 4036609
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۱

هشدار سازمان حقوق بشری درباره گسترش حملات علیه مسلمانان فرانسه

یک نهاد ناظر حقوق بشر مستقر در بروکسل به نهادهای اتحادیه اروپا و کشورهای عضو در مورد حملات علیه مسلمانان و گسترش افکار راست افراطی در فرانسه هشدار داده است.

هشدار سازمان حقوق بشری درباره گسترش حملات علیه مسلمانان فرانسهبه گزارش ایکنا به نقل از TRT، شبکه اروپایی ضد نژادپرستی (ENAR) در بیانیه‌ای اعلام کرد: کشور (فرانسه) نشانه‌هایی از یک راست افراطی رو به رشد در نهادهای خود نشان می‌دهد.

این سازمان تشدید حملات علیه مسلمانان و سازمان‌های جامعه مدنی را که علیه نژادپرستی و نفرت علیه مسلمانان در فرانسه فعالیت می‌کنند، محکوم کرد.

ENAR در بیانیه خود افزود: اروپا باید نگران گفتمان‌ها و استراتژی‌های تفرقه افکن فزاینده دولت فرانسه باشد که بر اساس ایدئولوژی راست افراطی بوده و مسلمانان و سازمان‌های جامعه مدنی را هدف قرار می‌دهد. همچنین به بهانه امنیت ملی، سازمان‌های جامعه مدنی منحل شده، مساجد مورد حمله قرار گرفته‌اند و مدارس و مشاغل متعلق به مسلمانان بسته شده‌اند.

در این بیانیه تاکید شده است که رسانه‌های جریان اصلی فرانسوی نیز به روند حمله به سازمان‌های غیردولتی و اهریمن سازی مسلمانان پیوسته‌اند.

این سازمان همچنین هشدار داد که سیاستمداران فرانسوی فعالانه به دنبال ارتباط با سازمان‌های سیاسی راست افراطی در سراسر اروپا هستند.

انتهای پیام
captcha