29 بهمن؛ آغاز مسابقات بین‌المللی قرآن پورت سعید مصر
کد خبر: 4033784
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۴

29 بهمن؛ آغاز مسابقات بین‌المللی قرآن پورت سعید مصر

پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ قرآن و ابتهال دینی استان پورت سعید مصر با حضور مصطفی مدبولی، نخست‌وزير این کشور جمعه، 29 بهمن افتتاح می‌شود.

29 بهمن؛ آغاز مسابقات بین‌المللی قرآن پورت سعید مصر

به گزارش ایکنا به نقل از الدستور، سرلشکر عادل قضبان، فرماندار پورت سعید با اعلام اینکه استانداری تمامی مقدمات این مسابقات بین‌المللی را به پایان رسانده است، تعداد کشورهای شرکت‌کننده را 66 کشور عربی، آفریقایی، اروپایی و نیز آمریکا و کانادا اعلام کرد.

وی خاطرنشان کرد: در جریان این مسابقات از سه شخصیت تأثیرگذار اسلامی احمد عمر هاشم از اعضای شورای علمای ارشد مصر، احمد نعینع، استاد قرائت و رضا عبدالسلام، رئیس رادیو قرآن کریم مصر تجلیل خواهد شد.

عادل مصیلحی، بنیانگذار و مدیر اجرایی این دوره از مسابقات نیز به نوبه خود گفت: شرکت‌کنندگان در 4 رشته حفظ قرآن کریم برای آقایان به دو روایت، حفظ قرآن به یک روایت ویژه بانوان و رشته صوت نیکو و آخرین رشته ابتها‌ل‌خوانی و سرود دینی با هم رقابت خواهند داشت و در طول رقابت‌ها مسابقه‌ای نیز برای ائمه جماعات مساجد در نظر گرفته شده است.

ریاست داوری این مسابقه بر عهده کمیته‌ای بین‌المللی مشتمل بر عبدالکریم صالح، رئیس کمیته بازبینی قرآن کریم مصر است و دیگر اعضای این کمیته را عبدالفتاح طاروطی، کارشناس صوت؛ طاها عبدالوهاب، قاری و کارشناس الحان؛ حسام صقر و کارشناسانی از امارات متحده عربی، یمن، لیبی و مالی تشکیل می‌دهند.

مراسم افتتاحیه این مسابقات عصر جمعه، 18 فوریه برابر با 29 بهمن برگزار و پیش‌بینی می‌شود وزرای اوقاف، جوانان و ورزش و علمای ارشد مصر حضور داشته باشند و مسابقات تا سه‌شنبه، 22 فوریه برابر با 3 اسفند ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام
captcha