برپایی مراسم اعتکاف در شهرهای قرمز ممنوع است
کد خبر: 4033935
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۹

برپایی مراسم اعتکاف در شهرهای قرمز ممنوع است

استاندار تهران اعلام کرد: مراسم اعتکاف در شهرهای قرمز ممنوع است و در شهرهای زرد و نارنجی با ۲۰ درصد ظرفیت برگزار می‌شود.

مراسم اعتکاف در شهرهای قرمز ممنوع است

به گزارش ایکنا، محسن منصوری، استاندار تهران امروز شنبه 16 بهمن‌ماه در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا اعلام کرد: در دو هفته اخیر از جهت ابتلا به کرونا شرایط خوبی نداشتیم و سیر صعودی در تهران ادامه دارد البته هنوز به پیک کرونا نرسیده‌ایم.

وی با اشاره به نزدیکی ایام عید نوروز، گفت: باید خود را برای شرایط سخت‌تر آماده کنیم و همچنان مؤثرترین تدبیر افزایش واکسیناسیون دز سوم است. ۳۲ درصد مردم در تهران  دز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌‌اند. پس همه در دانشگاه‌های علوم پزشکی، فرمانداری و شهرداری‌ها باید پای کار بیایند و به افزایش واکسیناسیون کمک کنند.

منصوری در خصوص تصمیماتی که باید برای مواجهه با شرایط جدید کرونا گرفته شود، گفت: نمایشگاه‌ها باید با حداقل مراجعین برگزار شود، مجوزهای تشکیل نمایشگاه‌ها نیز بنا به ضرورت و با بررسی دقیق صورت بگیرد. برگزاری مجامع عمومی اصناف و رأی گیری‌ها نیز باید در فضای باز و در سالن‌های با سقف بلند برگزار شود.

وی اعلام کرد: مناسباتی همچون ایام دهه فجر با ۳۰ درصد ظرفیت اماکن برگزار شود، مراسم اعتکاف نیز در شهرهای قرمز ممنوع است و در شهرهای زرد و نارنجی با ۲۰ درصد ظرفیت برگزار می‌شود.

استاندار تهران ادامه داد: خوشبختانه تعداد فوتی‌های ناشی از امیکرون کمتر است و زمان استراحت مبتلایان به امیکرون نیز پنج روز در نظر گرفته می‌شود، پس میزان مرخصی کارکنان نباید بیشتر از یک هفته شود تا به روند خدمات‌رسانی صدمه وارد نشود.

وی در خصوص شرایط متروی تهران نیز گفت: باید از حضور افراد بدون ماسک در مترو جلوگیری شود؛ افزایش تعداد واگن‌ها در کوتاه‌مدت ممکن نیست اما باید در درازمدت به افزایش ظرفیت واگن‌ها بیندیشیم. آخرین تصمیم درخصوص راهپیمایی ۲۲ بهمن نیز  نهایتاً تا امشب و یا صبح فردا اعلام می‌شود.  

انتهای پیام
captcha