کتائب حزب‌الله: توهین‌کنندگان به مرجعیت ساختار فکری خود را اصلاح کنند
کد خبر: 4034142
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۷

کتائب حزب‌الله: توهین‌کنندگان به مرجعیت ساختار فکری خود را اصلاح کنند

کتائب حزب‌الله عراق در واکنش به اظهارات مشاور رهبر جریان صدر تأکید کرد که توهین به مرجعیت توهین به همه امت اسلامی است و توهین‌کنندگان باید ساختار فکری خود را اصلاح کنند.

به گزارش ایکنا به نقل از المیادین، گروه کتائب حزب الله عراق شاخه‌ای از سازمان الحشد الشعبی به مناسبت سالگرد شهادت آیت الله سید محمد باقر الحکیم و روز شهید در عراق با انتشار بیانیه‌ای، تأکید کرد که این شهید بزرگ، در مسیر جهاد و شهادت و کمک به ملت عراق و مستضعفان جهان حرکت کرد.

در این بیانیه آمده است: ما تأکید می‌کنیم که شهدا، رهبران و مراجع ما، به ویژه مرجعیت دینی در نجف اشرف، دژ مستحکم و چراغی هستند که راه را برای ما روشن کرده و از ملت در برابر شر اشرار دفاع می‌کنند.

کتائب هشدار داد که هر کس به مراجع عراق اهانت کند، به همه ملت این کشور و امت اسلام اهانت کرده است و هر گونه توهین به آنان، از طریق عذرخواهی قابل جبران نیست، بلکه افراد توهین کننده باید ساختار فکری و عقیدتی خود را اصلاح کنند.

کتائب حزب الله این بیانیه را پس از اظهارات حازم الاعرجی، مشاور مقتدی الصدر، رهبر جریان صدر صادر کرده است که در یک کلیپ ویدیویی در حالی که چند نفری در کنارش بودند، گفته بود: تصمیم سیاسی و دینی شیعیان محدود به شهر نجف است و در نجف شهری کوچک به نام الحنانه(اشاره به اقامتگاه صدر) وجود دارد که منشأ این تصمیم است.

اما الاعرجی از موضع خود بازگشت و گفت: مقتدی الصدر حرف مرا نپذیرفت و دستور داد که عذرخواهی کنم.

این در حالی است که هنوز رایزنی میان گروه‌های چارچوب هماهنگی شیعیان عراق معروف به الاطار التنسیقی با جریان شیعی صدر بر سر تشکیل دولت آتی به نتیجه نرسیده است.

انتهای پیام
captcha