تجمع عراقی‌ها در آستانه اعلام نتیجه نهایی انتخابات + فیلم
کد خبر: 4023926
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۴

تجمع عراقی‌ها در آستانه اعلام نتیجه نهایی انتخابات + فیلم

هزاران نفر از معترضان به نتیجه انتخابات از صبح امروز با تجمع مقابل منطقه سبز و بخش شورای عالی قضایی عراق منتظر اعلام رأی دادگاه فدرال این کشور درباره نتیجه انتخابات هستند.

تجمع هزاران معترض به نتیجه انتخابات عراق در آستانه اعلام رای دادگاه فدرال/امادهبه گزارش ایکنا به نقل از موازین نیوز، هزاران نفر از معترضان به نتیجه انتخابات در مقابل منطقه سبز و به طور خاص در ورودی مقر شورای عالی قضایی این کشور تجمع کردند.

این در حالی است که از شب گذشته، پنجم دی شمار زیادی از نیروهای امنیتی در پایتخت عراق مستقر شده و راه‌های منتهی به منطقه سبز و دادگاه فدرال را مسدود کرده‌اند.

پایگاه خبری صابرین نیوز هم گزارش داد که نیروهای ضد شورش دولت مصطفی الکاظمی با باتوم به معترضان مسالمت‌جو در مقابل منطقه سبز حمله کردند.

دادگاه فدرال عراق اعلام کرده است که حکم مربوط به رسیدگی به مطالبه ابطال انتخابات را امروز دوشنبه صادر می‌کند.

این سومین بار است که صدور حکم دادگاه فدرال عراق، برای رسیدگی به مطالبه ابطال انتخابات به تأخیر می‌افتد. دادگاه فدرال عراق پس از دریافت ادله و اسناد ارائه شده در خصوص تقلب در انتخابات، قرار بود که ۱۳ دسامبر گذشته، حکم خود را صادر کند اما این امر را به دلیل بررسی دقیق‌تر مدارک و مستندات دو بار به تعویق انداخت.

انتخابات پارلمانی عراق ۱۸ مهر ماه برگزار شد و پس از اعلام نتایج بسیاری از گروه‌های سیاسی معتقد به تقلب گسترده بودند تا جایی که در ورودی‌های منطقه سبز تحصن و درگیری رخ داد.

کمیته هماهنگی شیعیان عراق موسوم به «الاطار التنسیقی» شامل احزاب و گروه‌های شیعه از جمله ائتلاف الفتح، «دولت قانون»، «عصائب اهل الحق» به اضافه «کتائب حزب‌الله»‌ و دیگر جریان‌های شیعی است که بیشترین انتقاد و اعتراض را به این نتایج داشته است.

 

 

انتهای پیام
captcha