بنیاد اسلامی ابن سینا در روسیه؛ ناشر موفق دفاع مقدس + فیلم
کد خبر: 4034426
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۶

بنیاد اسلامی ابن سینا در روسیه؛ ناشر موفق دفاع مقدس + فیلم

بنیاد مطالعات اسلامی ابن سینا در روسیه تاکنون در حوزه ادبیات و رمان‌های ایرانی دهها عنوان اثر به زبان روسی ترجمه و منتشر کرده که ۱۴ عنوان آن مربوط به ادبیات دفاع مقدس است.

بنیاد اسلامی ابن سینا در روسیه؛ ناشر موفق آثار دفاع مقدس + فیلمبه گزارش ایکنا، بنیاد مطالعات اسلامی روسیه با هدف معرفی گفتمان انقلاب و فرهنگ دفاع مقدس تاکنون آثاری نظیر «مجموعه داستان شهر جنگی» حبیب احمدزاده، «من زنده‌ام» معصومه آباد، «شطرنج با ماشین قیامت» حبیب احمدزاده، «گلستان یازدهم» بهناز ضرابی‌زاده، رمان «ناهید» شهریار زمانی و «دختر شینا» بهناز ضرابی‌زاده را ترجمه، چاپ و منتشر کرده و از ناشران موفق در این حوزه است.

همچنین کتاب «فرنگیس» با حمایت بنیاد مطالعات اسلامی روسیه (ابن سینا) و از سوی انتشارات صدرا در مجموعه رمان‌های دفاع مقدس چاپ و منتشر شده است.

کتاب فرنگیس اثر برگزیده جایزه کتاب سال دفاع مقدس و در بردارنده خاطرات «فرنگیس حیدرپور» به قلم مهناز فتاحی است و در دوازده فصل خاطرات زنی شجاع را روایت می‌کند که توانست از خاک و وطن خود در مقابل متجاوزان بعثی دفاع کند.

ناشر برگزیده ترجمان فتح

بنا به اعلام بنیاد مطالعات اسلامی ابن سینا؛ این بنیاد اخیرا در نخستین جشنواره ملی «ترجمان فتح» با موضوع ترجمه و تألیف ادبیات مقاومت به زبان‌های زنده دنیا در باغ موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس شرکت کرد و ناشر برگزیده این جشنواره شد.

بنیاد اسلامی ابن سینا در روسیه؛ ناشر موفق دفاع مقدس + فیلم

این مراسم با شرکت جمعی از میهمانان ایرانی و خارجی و مسئولان کشور از جمله محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی (از طریق ویدئو کنفرانس)؛ سردار محمدرضا حسنی آهنگر، فرمانده دانشگاه جامع امام حسین(ع) و حجت‌الاسلام محمدمهدی ایمانی‌پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در سالن همایش‌های بین‌المللی موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، برگزار شد.

بنیاد اسلامی ابن سینا در روسیه؛ ناشر موفق دفاع مقدس + فیلم

در آیین اختتامیه این جشنواره، از برگزیدگان این رویداد از آثار و مترجمان و موسسات و ناشران برگزیده، تقدیر به عمل آمد که در بخش آثار ترجمه شده به زبان روسی، لوح تقدیر به بنیاد ابن سینا اهدا شد، فیلم تقدیر از این بنیاد در ادامه می‌آید:

انتهای پیام
captcha