تلاش عربستان سعودی برای اتهام‌زنی به جوانان شیعه
کد خبر: 4034687
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۹

تلاش عربستان سعودی برای اتهام‌زنی به جوانان شیعه

عربستان سعودی به دنبال اتهام‌زنی به ۱۱ جوان شیعه در استان القطیف است که در سال گذشته میلادی بازداشت شده‌اند.

به گزارش ایکنا به نقل از العهد، مسئولان عربستان سعودی می‌کوشند تا اتهامات ظالمانه‌ای به این جوانان وارد کند. این مسئولان ادعا کرده‌اند: یک باند مرتبط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را در شهرک ام الحمام بازداشت کرده‌اند.

مسئولان سعودی به محض بازداشت این افراد، این اتهام را مطرح کرده‌اند که افراد بازداشت شده برای انجام یک عملیات تروریستی آماده می‌شدند.

با این حال تصریح شده است: هیچ مدرک معتبری برای محکوم کردن این جوانان وجود ندارد، بلکه این کار تنها یک نمایش است و محاکمه‌ها صوری هستند. به گفته معارضان سعودی این جوانان از داشتن وکیل نیز محروم هستند و جزئیات از جلسات محاکمه آن‌ها نیز پنهان مانده است.

به گفته این معارضان، برای این مسئله باید دو سناریو متصور بود: یا اعدام یکی از زندانیان و صدور حکم‌های سنگین علیه ۱۰ نفر دیگر، یا تلاش برای معامله در پرونده‌هایی که عربستان در تلاش است که آن را ببندد.

این معارضان خاطرنشان کردند: این شیوه، نشانگر لجاجت مسئولان سعودی و عدم جدیت آنان در آرام کردن وضعیت است؛ زیرا ریاض همیشه می‌خواهد ساکنان القطیف و الاحساء را هدف قرار دهد به این معنی که هیچ گام مثبتی برای آنان برنمی‌دارد.

انتهای پیام
captcha