تحلیل تلاوت یوسف جعفرزاده + فیلم
کد خبر: 4034920
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۵

تحلیل تلاوت یوسف جعفرزاده + فیلم

تحلیل قرائت یوسف جعفرزاده از قاریان ممتاز کشور از سوی محمود لطفی‌نیا، پیشکسوت، قاری و داور مسابقات بین‌المللی صورت گرفته است.

خبرگزاری ایکنا، با هدف بهره‌مندی هر چه بیشتر قاریان و علاقه‌مندان از مباحث آموزشی اساتید صاحب فن، اقدام به تحلیل فنی تلاوت قاریان قرآن کریم کرده است. این تحلیل‌ها از سوی محمود لطفی‌نیا، قاری پیشکسوت و داور مسابقات بین‌المللی صورت گرفته است. در ادامه فیلم و تحلیل قرائت یوسف جعفرزاده از قاریان ممتاز کشور اجرا شده در مرحله فینال چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن سازمان اوقاف را مشاهده می‌کنید.

«آقای یوسف جعفرزاده از قاریان ممتاز کشور استان هرمزگان هستند که پدر ایشان هم از قاریان ممتاز و شناخته کشور است؛ ایشان تلاوت خوبی داشتند اگرچه در برنامه تلاوت خیلی موفق نبودند و در ارائه و تنظیم اجرای مقامات کمی دچار تشتت فکری شدند و انسجام تلاوتشان به هم خورد که ریشه در برخی از سلایق دارد؛ لذا باید به‌عنوان تذکر بیان کرد که تلاوت دوستان باید گذشته از اینکه معنی‌محور است اسلوب داشته باشد و در مکتب و مدرسه یکی از اساتید بزرگ خوانده شود. نه اینکه منحصر در آن اسلوب و به صورت تقلیدی باشد، بلکه باید در چهارچوب آن خوانده شود؛ مانند مصطفی اسماعیل، احمد شبیب، شحات محمد انور و... که معمولا قرا از آنها الگو می‌گیرند و قالب‌های خوبی هستند؛ لذا برنامه تلاوت را اگر در قالب این موارد تنظیم کنند هم به معنی‌محوری می‌رسند و هم برنامه اجرا را صحیح‌تر و کم‌نقص‌تر می‌توانند، اجرا کنند. برای ایشان هم آرزوی موفقیت دارم.»

کد
انتهای پیام
captcha