برگزاری مسابقات سراسری قرآن و علوم قرآنی یمن در تعز
کد خبر: 4035091
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۷

برگزاری مسابقات سراسری قرآن و علوم قرآنی یمن در تعز

مسئولین حوزه آموزش و پرورش استان تعز یمن با همکاری نهادهای خیریه، مسابقات سالانه جایزه قرآن و علوم قرآنی جایزه حاج احمد عبدالله الشیبانی را برای نخستین بار در سطح کشوری برگزار کرده‌اند.

به گزارش ایکنا به نقل از الحکمه، پنجمین دور مسابقات سالانه «جایزه قرآن و علوم قرآنی حاج احمد عبدالله الشیبانی در سال 1443 از دیروز سه‌شنبه در فضای معنوی و در محوطه مسجد الشیبانی شهر تعز در استان تعز یمن افتتاح شد.

این مسابقات با حمایت «مؤسسه خیریه الشیبانی» تعز و مدارس نمونه خیریه الهدی برای آموزش قرآن کریم وابسته به این مؤسسه در این شهر برگزار می‌شود.

محمد عبدالدائم المصنف، مدیر اجرایی مدارس خیریه آموزش قرآن کریم و مسئول برگزاری این مسابقات از همه دانش‌آموزان و طرف‌ها، نهادها، جمعیت‌ها و مدارسی که در این مسابقات شرکت کرده‌اند، قدردانی کرد.

او با اشاره به شرکت 192 قرآن‌آموز از 32 مؤسسه، انجمن، مدرسه و مرکز در این مسابقات گفت: مسابقات در سه سطح حفظ 10 جزء، 20 جزء و کل قرآن کریم برگزار می‌شود. همچنین مسابقه‌ای در  خصوص روایت‌های قرآنی برگزار می‌شود.

المصنف می‌گوید: جایزه حاج احمد عبدالله شیبانی در طول پنج سال اخیر برگزار شده و وجه تمایز آن با مسابقات مشابه در این است که هر ساله شاخه جدیدی به مسابقه افزوده می‌شود و امسال هم مسابقه روایت‌های قرآنی به آن افزوده شده است و همچنین مسابقه قرائات دهگانه هم امسال برای نخستین بار در سطح کشوری برگزار می‌شود.

به این مسابقات جوایز بزرگی به مبلغ بیش از (هشت میلیون ریال) اختصاص یافت که مبلغ (دو میلیون ریال) به نفر اول مسابقه قرائات دهگانه و مبلغ یک و نیم میلیون ریال به نفر دوم  و يك ميليون ريال به نفر سوم اختصاص خواهد یافت و مابقی مبلغ جايزه به بقيه شاخه‌های مسابقات ارائه می‌شود.

خالد عبدالنور البرکانی، رئیس کل دفتر اوقاف و ارشاد تعز هم طی نطقی در این مراسم با اشاره به اینکه تعز به طور خاص نماد علم و فرهنگ و یمن به طور کل، نماد ایمان و حکمت است، گفت: امسال این مسابقات محدود به استان تعز نیست و از سراسر یمن می‌توانند در آن شرکت کنند که این خود بر ارزش این مسابقه افزوده است.

او همچنین از احمد عبدالله الشیبانی فرد خیر یمنی و فرزند او و مؤسسه خیریه شیبانی و مدارس الهدی برای تدارک این مسابقات قدردانی کرد.
در مراسم افتتاح این مسابقه شماری از مدیران و نمایندگان مؤسسات، انجمن‌ها و مدارس قرآنی و تعدادی از معلمان زن و مرد مدارس حفظ قرآن و جمعی از دانشجویان و شخصیت‌های تربیتی، اجتماعی و رسانه‌ای یمنی حضور داشتند.

انتهای پیام
captcha