حمله اسلام‌ستیزانه به مسجدی در دورتموند
کد خبر: 4035392
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۴

حمله اسلام‌ستیزانه به مسجدی در دورتموند

گروه‌های وابسته به راست افراطی در آلمان، به مسجدی در شهر دورتموند آلمان آسیب زدند.

حمله اسلام‌ستیزانه به مسجدی در دورتموند

به گزارش ایکنا به نقل از TRT، یک گروه از فعالان مسلمان شهر دورتموند اعلام کردند که مهاجمان یک مسجد را با نقاشی یک صلیب شکسته بر روی یکی از درهای آن، تخریب کرده‌اند.

تورگوت اولکر، رئیس اتحادیه ترکی اسلامی برای امور مذهبی در این باره گفت: ما از مقامات می‌خواهیم که اقدامات فوری انجام دهند و از عبادتگاه‌های ما محافظت کنند. ما به همراه تمام نهادهای دموکراتیک به مبارزه خود علیه نژادپرستی در دورتموند ادامه خواهیم داد تا اطمینان حاصل کنیم که دورتموند شهری با مدارا باقی می‌ماند.

پلیس، مسجد سلطان احمد را بررسی و سعی کرد روی نقاشی را با اسپری رنگ بپوشاند.

همچنین مقامات پلیس برلین تأیید کردند که یک دختر آلمانی _ ترکیه‌ای که در ایستگاه تراموا برلین مورد حمله نژادپرستانه قرار گرفته بود، توسط پلیس به دروغ متهم به تحریک برای حمله به او شده است.

دیلان سوزری، 17 ساله، پس از اینکه توسط شش نفر مورد حمله قرار گرفت به دلیل جراحات در بیمارستان بستری شد. پس از این حادثه پلیس آلمان و چندین رسانه آلمانی، سوزری را عامل تحریک این حمله و این دختر را به عدم استفاده از ماسک و درگیری با مسافران در تراموا متهم کرده بودند.

پس از انتشار ویدئویی در اینستاگرام و ارائه جزئیات این حمله، پلیس بیانیه‌ای منتشر کرد و گفت: پس از بررسی بیشتر و بررسی ویدئو، مشخص شد که زن جوان هنگام سوار و پیاده شدن از تراموا ماسک زده است.

پلیس برلین بعداً یکی از مهاجمان را از روی سوابق جنایی قبلی وی شناسایی و سه نفر از مظنونان را بازداشت کرد. بنا به گزارش‌ها، آنها مست بوده و پس از شناسایی آزاد شده‌اند.

پلیس آلمان مدت‌هاست که به دلیل کوتاهی و عدم جدیت در تحقیق درباره حملات نژادپرستانه و جنایات نفرت‌انگیز مرتکب شده توسط اعضای مرتبط به جناح راست افراطی علیه اقلیت‌های مذهبی مورد انتقاد قرار گرفته است.

این کشور اروپایی در سال‌های اخیر شاهد رشد نژادپرستی بوده است که توسط احزاب راست افراطی، که اغلب از ترس در مورد بحران پناهجویان سوء استفاده می‌کنند، دامن زده شده است.

انتهای پیام
captcha