اعتراضات مردمی و بازداشت‌های رژیم آل خلیفه ادامه دارد / فراخوان تحصن «متحد در مسیر حق»
کد خبر: 4035870
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۷
در آستانه یازدهمین سالروز انقلاب بحرین،

اعتراضات مردمی و بازداشت‌های رژیم آل خلیفه ادامه دارد / فراخوان تحصن «متحد در مسیر حق»

در آستانه یازدهمین سالروز آغاز انقلاب مردم بحرین این روزها مناطق مختلف این کشور شاهد از سرگیری راهپیمایی‌های مسالمت‌آمیز برای مطالبه آزادی و دموکراسی است؛ همزمان رژیم آل خلیفه هم بازداشت‌های سیاسی را شدت بخشیده است.

به گزارش ایکنا به نقل از مراة البحرین، شماری از مناطق بحرین در یازدهمین سالروز آغاز انقلاب مردمی سال 2011 در بحرین که برای مطالبه آزادی و دموکراسی به راه افتاد شاهد برپایی اعتراضات مردمی و راهپیمایی‌های مسالمت‌آمیز بوده است.

با وجود استقرار نیروهای امنیتی در خیابان‌ها با هدف کاستن از حضور مردم در اعتراضات اما راهپیمایی‌های متعددی در مناطق مختلف برگزار شد.

در باربار، ابوصبیع و مناطقی دیگر، مردم با سر دادن شعار خواستار آزادی بازداشتی‌های سیاسی و پاسخ رژیم آل خلیفه به خواسته‌های مردم شدند.
وزارت کشور بحرین نیز در بحبوحه تشدید اعتراضات مردمی اقدام به بازداشت خودسرانه شماری دیگری از جوانان بحرینی کرده است.

جعفر علی جعفر حسین از منطقه شمال و علی محسن العرب از منطقه بنی جمره هم روز پنجشنبه پس از احضار برای بازجویی به بازداشتگاه منتقل شدند.

در همین حال گروه‌های معارض بحرینی برای شرکت مردم در برنامه‌های سالروز انقلاب 14 فوریه این کشور فراخوان دادند.
این گروه‌ها در حساب‌های کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی جدول برنامه‌های سالروز انقلاب 14 فوریه را که با شعار یکپارچه «متحد در مسیر حق» برگزار می‌شود، اعلام کردند.
گروه‌های بحرینی تأکید کردند که این برنامه‌ها روز یکشنبه سیزدهم فوریه آتی با خاموش شدن چراغ‌های بیرونی خانه‌ها از ساعت هشت شب و شرکت در فراخوان مردمی در شبکه‌های اجتماعی با شعار متحد در مسیر حق آغاز می‌شود.
در این فراخوان از صاحبان مغازه‌ها و مکان‌های تجاری خواسته شده است همزمان با آغاز اعتراضات سراسری مردم در مناطق مختلف بحرین که شامل راهپیمایی‌ها، تحصن‌ها و اجرای نافرمانی مدنی در روزهای یکشنبه و دوشنبه سیزدهم و چهاردهم فوریه است، کسب و کار خود را تعطیل کنند.
در بیانیه گروه‌های ملی معارض در بحرین بر پایبندی به اصول و اهداف انقلاب و در رأس آن پایان حکومت قبیله‌ای و دیکتاتوری آل خلیفه و تحقق حق تعیین سرنوشت و مقابله با این رژیم و افشای باطل بودن آن در برابر جامعه بین‌المللی تأکید شده است.

انتهای پیام
captcha