انصارالله یمن امارات را متهم به پنهان کردن هزاران زندانی کرد
کد خبر: 4035954
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۷

انصارالله یمن امارات را متهم به پنهان کردن هزاران زندانی کرد

رئیس کمیته ملی امور زندانیان انصارالله یمن، ضمن اعلام خبر انجام مذاکرات تبادل اسرا از طریق سازمان ملل، امارات را متهم به پنهان کردن هزاران زندانی کرد.

به گزاش ایکنا به نقل از المسیره، عبدالقادر المرتضی با انتشار بیانیه‌ای فاش کرد: مذاکراتی با طرف مقابل از طریق سازمان ملل برای دستیابی به توافق برای مبادله هزاران زندانی در جریان است.

وی در این بیانیه از سازمان ملل خواست تا طرف اماراتی را نیز به این مذاکرات بکشاند و بیان کرده است: در حال حاضر مذاکراتی با طرف مقابل از طریق سازمان ملل با هدف دستیابی به توافقی بزرگ‌تر از قراردادهای قبلی در جریان است.

رئیس کمیته ملی امور زندانیان انصارالله یمن در ادامه این بیانیه آورده است: آخرین نشست انصارالله با سازمان ملل در این زمینه سه هفته قبل برگزار شد و طی آن، توافق مبادله هزاران زندانی بین دو طرف مورد بحث قرار گرفت.

وی با تأکید بر مسئولیت امارات در مخفی کردن هزاران زندانی در جبهه استان‌های جنوبی و سواحل یمن، از سازمان ملل خواست تا امارات را نیز به عنوان یک طرف اصلی، وارد دور آینده این مذاکرات کند.

رئیس کمیته ملی امور زندانیان بیان کرد: ده‌ها توافق در زمینه تبادل اسرا وجود دارد که به صورت محلی بر سر آن‌ها توافق شده، اما همچنان از سوی رژیم سعودی معلق مانده است.

وی همچنین این اقدام را جنایتی در حق زندانیان دو طرف درگیری در جنگ توصیف کرد.

انتهای پیام
captcha