صنعاء درج نام انصار الله در فهرست سیاه را محکوم کرد
کد خبر: 4042814
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۹

صنعاء درج نام انصار الله در فهرست سیاه را محکوم کرد

یک مقام وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن اقدام شورای وزیران عربی در درج نام انصارالله در فهرست سیاه طراحان، مجریان و تأمین‌کنندگان مالی اقدامات تروریستی را محکوم کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از  سبا نت، یک مقام وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن تصمیم دبیرخانه شورای وزیران کشور عربی در درج نام جنبش انصار الله یمن در فهرست سیاه طراحان، مجریان و تأمین‌کنندگان مالی اقدامات تروریستی را محکوم کرد.

این منبع تأکید کرد: این تصمیم کاملاً مغایر با وظایف و صلاحیت‌های شورای وزیران کشور‌های عرب  و در عین حال مداخله آشکار در امور داخلی جمهوری یمن است.

مسئول وزارت خارجه یمن افزود: این اقدام غیرمسئولانه تأیید می‌کند که اتحادیه عرب و نهادهایی که زیر چتر آن فعالیت می‌کنند از جمله شورای وزیران کشورهای عرب به نهادهایی تبدیل شده‌اند که توسط کشورهای معروف مدیریت و هدایت می‌شوند که سعی در تحمیل سلطه خود دارند و اتحادیه عرب را برای تحمیل دستور کار خود از طریق تأمین مالی اتحادیه و خریدن مقامات آن به‌کار گرفته‌اند، به طوری که این نهاد از اهداف و اصول اساسی منشور خود خارج شده است.

این مقام یمنی تصریح کرد: این دو کشور امارات و عربستان سعودی هستند که در پس چنین اقدامی هستند تا آخرین میخ را به تابوت اتحادیه عرب بزنند و صداهایی را که در مخالفت با دخالت در امور یمن و سوریه و در مخالفت با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی بلند شده است، خفه کنند کشورهایی که با اراده  و قدرت خود طی هفت سال گذشته نقشه‌ها برای تغییر نقشه جهان عربی را با به شکست کشاندن تجاوز علیه یمن ناکام گذاشتند.

این منبع از کشورهای عضو اتحادیه عرب خواست در مواضع خود تجدید نظر  کرده و تسلیم وعده‌ها و مشوق‌های مالی کشورهای متجاوز نشوند و آنچه از همبستگی عربی را باقیمانده است، حفظ کنند.

انتهای پیام
captcha