اصغری: «موقعیت مهدی» و «علفزار» فیلم‌های خوبی هستند
کد خبر: 4036314
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۳
فیلم فجر چهلم از منظر سینماگران/ 1

اصغری: «موقعیت مهدی» و «علفزار» فیلم‌های خوبی هستند

یک تهیه‌کننده سینمای دفاع مقدس گفت: در میان آثاری که در جشنواره فیلم فجر دیدم دو فیلم «موقعیت مهدی» و «علفزار» را کارهای خوبی در جشنواره چهلم دیدم.

ابراهیم اصغری، تهیه‌کننده سینما در گفت‌وگو با ایکنا پیرامون کیفیت آثار جشنواره فیلم فجر گفت: تقریباً تمام فیلم‌های جشنواره را ضعیف و متوسط دیدم هر چند در این میان چند کار خوب نیز به چشم آمد.

وی درباره فیلم «موقعیت مهدی» گفت: این فیلم جز آثار خوب جشنواره چهلم بود اما در عوض فیلم «دسته دختران» را برخلاف انتظارم آنچنان نپسندیدم چون روایت قصه چندان با واقعیت همخوان نبود.

این تهیه‌کننده سینمای دفاع مقدس تاکید کرد: کارگردان برای اینکه به نقش زنان در طول جنگ ادای دینی داشته باشد یک موضوع غیر واقعی را محور فیلم قرار داده است. در قصه فیلم «دسته دختران» مهمترین سوال این است آیا در آن زمان مرد دیگری نبود که زنان بخواهند مهمات نظامی را به نیروهای رزمنده برسانند؟

اصغری متذکر شد: این موضوع هم ربطی به مردسالاری ندارد یا اینکه بخواهیم نقش زنان را در جنگ کوچک کنیم اما نباید به بهانه بها دادن به موضوعی، اتفاقات غیرواقعی را بیان کنیم. در کلامی دیگر؛ اگر ما به واقعیت اتکا کنیم توانسته‌ایم ارزش‌ها را ارج نهیم.

تهیه‌کننده فیلم دفاع مقدسی «شور شیرین» تاکید کرد: «علفزار» دیگر فیلمی است که آن را پسندیدم و آن را کاری بسیار خوب ارزیابی می‌کنم. درباره ساخته جدید مهدویان نیز باید بگویم در قیاس با کارهای قبلی او با اثری متوسط رو‌به‌رو هستیم.

انتهای پیام
captcha