جلسه آموزش قرآن «اصغر خانوردیلو» در منیریه + صوت و عکس
کد خبر: 4036396
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۲

جلسه آموزش قرآن «اصغر خانوردیلو» در منیریه + صوت و عکس

جلسه هفتگی آموزش قرآن اصغر خانوردیلو، روز گذشته، 24 بهمن‌ماه برگزار شد.

به گزارش ایکنا، جلسه هفتگی آموزش قرآن اصغر خانوردیلو، قاری و مدرس قرآن، روز گذشته، 24 بهمن‌ماه با حضور حمیدرضا رستگار، رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد، جعفر فردی، قاری بین‌المللی و مداحی موسوی در محله منیریه، کوچه زعیم برگزار شد.

اصغر خانوردیلو، قاری و مدرس قرآن طی این جلسه به تفسیر معنای شکر پرداخت و گفت: نخستین وظیفه‌ای که انسان نسبت به لطف و محبت دیگران دارد، تشکر است. بنابراین تشکر در قبال لطف یک فرد، لزوم و وجوب عقلی است.

وی با اشاره به آیه «هَلْ جَزاءُ الْإِحْسانِ إِلَّا الْإِحْسانُ»، ادامه داد: اگر در جامعه تشکر و قدردانی نباشد، قطعا آن جامعه فرومی‌پاشد. بنابراین جواب خوبی، جز با خوبی نباید باشد و آن هنگام که شما خوبی کنید، بدی ببینید، خدا در دل‌های شکسته است و از طرف دیگر در روایت نیز آمده است، خداوند در قلب‌های اهل تشکر و شکرگزار است.

خانوردیلو در بخش دیگر از صحبت‌هایش به بحث ثروت‌اندوزی اشاره کرد و گفت: آیا اسلام ما را از جمع‌آوری ثروت نهی کرده است؟ باید بگوییم، خیر، اسلام نه تنها نسبت به جمع‌آوری ثروت منع نکرده است بلکه به کارآفرینی و تولید ثروت نیز ما را تشویق کرده است چنانکه خداوند به تجارت و اقتصاد توصیه کرده است که نتیجه آنها ثروت است.

کد

وی با اشاره به آیه «الَّذِی جَمَعَ مالًا وَ عَدَّدَهُ»، افزود: اگر این مال و ثروت از طریق مشروع و با رعایت حق خدا و خلق خدا و با رعایت موازین الهی به دست بیاید و جمع شود، مشکلی ندارد اما این «وَ عَدَّدَهُ» یعنی مال را گردآوری می‌کند و فرد دلبسته ثروت می‌شود و طمع‌ورز به آن می‌شود. گاهی انسان‌ها در نگاه به دنیا و ثروت به دنیا انسان‌ها دچار اشتباهات و محاسبات اشتباه می‌شوند که اینگونه ثروتی فاجعه ساز است. 

انتهای پیام
captcha