قرآن تضمینی برای مشارکت زنان در برقراری صلح است
کد خبر: 4036517
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۲
استاد دانشگاه ژنو:

قرآن تضمینی برای مشارکت زنان در برقراری صلح است

استاد تمدن اسلامی دانشگاه ژنو سوئیس بر نقش زن مسلمان در جوامع غربی به ویژه در زمان شیوع بیماری کرونا تأکید کرد.  

به گزارش ایکنا به نقل از صدی البلد، فوزیه العشماوی، استاد تمدن اسلامی دانشگاه ژنو در سخنانی در سی و دومین کنفرانس شورای عالی امور اسلامی مصر با عنوان «قرارداد شهروندی و تأثیر آن در تحقق صلح اجتماعی و جهانی» که به ریاست محمد مختار جمعه، وزیر اوقاف این کشور برگزار شد، نقش زنان مسلمان در جوامع غربی را بسیار مهم ارزیابی کرد.
وی گفت: زنان با مشارکت فعال در مقابله با این بیماری ملعون و رعایت تدابیر پیشگیرانه برای خود و خانواده‌ها و کمک به همسایگان و آشنایان در حفظ سلامتی خانواده‌ها و تعامل با همکاران خود در محیط کار، توانستند به اروپایی‌ها ثابت کنند که اسلام برای زنان جایگاه رفیعی قرار داده است.
این استاد دانشگاه با تأکید بر اینکه چنین جایگاهی مورد غبطه زنان اروپایی است، گفت: زنان مسلمان از زمان رسول گرامی اسلام(ص) در مدینه منوره تا کنون که 14 قرن می‌گذرد، از تمام حقوق مدنی و سیاسی خود برخوردار بوده‌اند.
العشماوی اظهار کرد: زن در جوامع مسلمان نقش مثبتی در برقراری صلح و تسامح خواهد داشت چرا که زن به منزله ستونی است که استواری خانواده را تضمین می‌کند.
وی در پایان تأکید کرد: زن در کشورهایی که مردم آن مسلمان هستند، از حقوقی برخوردار است که قرآن کریم پیش از وضع قوانین در هریک از این کشورها برای او تضمین کرده است. اسلام نقش مهمی برای زن قرار داده است چرا که رسالت اسلام را بر دوش دارد و نقش فعال و روشنی در جامعه ایفا می‌کند.

انتهای پیام
captcha