دیدار نمایندگان سازمان‌های مردم‌نهاد لبناني، فلسطيني و سوري با رایزن فرهنگی ایران در لبنان
کد خبر: 4035958
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۹
به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی صورت گرفت؛

دیدار نمایندگان سازمان‌های مردم‌نهاد لبناني، فلسطيني و سوري با رایزن فرهنگی ایران در لبنان

هم‌زمان با سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، عصر امر‌وز جمعی از فعالان و نمایندگان سازمان‌های مردم‌نهاد و اعضای انجمن‌های دانشجویی لبنان، فلسطین و سوریه با رایزن فرهنگی کشورمان در لبنان دیدار کردند.

به گزارش ایکنا، به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در لبنان، نمایندگان سازمان‌های مردم‌نهاد با تمجید از دستاوردهای انقلاب اسلامی و همچنین مواضع ایران در حمایت از ملت‌های منطقه، تأکید کردند ایران الگوی موفق توسعه اقتصادی و علمی است.

در ابتدای این دیدار، دکتر عباس خامه یار، رایزن فرهنگی کشورمان در لبنان ضمن خوشامدگویی به مهمانان، به شرایط حاکم بر ایران و جهان پیش از پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: پیش از پیروزی انقلاب، در خارج از ایران، جهان به دو قسمت؛ یک قطب طرفداران نظام کاپیتالیسم و در طرف دیگر طرفداران نظام کمونیستی تقسیم می‌شد. در منطقه خاورمیانه، شکست ارتش‌های عربی در جنگ 1967 سایه سنگین خود را بر منطقه افکنده بود و باعث سرافکندگی ملت‌های آن شده بود. در داخل ایران، رژیم پهلوی با نهایت خشونت و وحشی‌گری با ملت ایران برخورد می‌کرد و عقب‌ماندگی صنعتی، عمرانی و علمی کشور را رقم زده بود. از سوی دیگر، این رژیم به دلیل وابستگی به قدرت‌های استعمارگر، نمی‌توانست مباني استقلال كشور را پايه‌ريزي كند.

خامه‌یار افزود: انقلاب اسلامی معجزه قرن معاصر بود، معجزه‌ای که زمینه‌ساز تحولات در منطقه و جهان بود.

وی در ادامه به نقش تأثیرگذار رهبری امام خمینی (ره) در پیشبرد انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: امام راحل با درایت و زیرکی توانست قدرتمندترین رژیم منطقه را ساقط کند.

خامه یار در ادامه به بازخوانی سخنرانی تاریخی امام در عصر عاشورای 1342 در مدرسه فیضیه پرداخت و ابعاد آن را تبيين كرد.

رایزن فرهنگی کشورمان در لبنان در ادامه مروری بر مهم‌ترین دستاوردها و پیشرفت‌های فناوری جمهوری اسلامی ایران در طول چهار دهه اخیر داشت.

وی در پایان گفت: جمهوری اسلامی ایران به حمایت‌های خود از ملت‌های منطقه در جهت خنثی‌سازی توطئه‌های استعمارگران ادامه خواهد داد.

در ادامه شماری از نمایندگان سازمان‌ها و نهادهاي مردم‌نهاد پس از تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ضمن تمجید از دستاوردهای بزرگ ایران پس از انقلاب تأکید کردند: پیروزی انقلاب اسلامی روحی تازه در ملت‌های منطقه دمید و روحیه مقاومت و مبارزه علیه پروژه‌های آمریکایی و همچنین دفاع از مسئله فلسطین را در ملت‌های منطقه ایجاد کرد.

آن‌ها مواضع جمهوری اسلامی ایران در دفاع از ملت‌های منطقه از جمله مردم فلسطین، لبنان، سوریه، عراق و یمن را ستوده و از آحاد ملت شریف ایران، رهبران و دولتمردان کشورمان قدردانی کردند.

فعالان نهادهاي مدني، جمهوری اسلامی ایران را الگوهای موفق توسعه اقتصادی و علمی قلمداد کرده و تأکید کردند: ایران اسلامی با هدایت و رهبری حکیمانه آیت‌الله خامنه‌ای و همت و تلاش جوانان ایرانی توانست در جایگاه بالایی قرار گرفته است و با رویکرد مقاومتی توانست دیوار تحریم‌ها را شکسته و بر تمام چالش‌ها فائق آید.

در این نشست نمایندگانی از کمیته تربیتی فرهنگی حزب‌الله، جنبش امل، جوانان حزب ملی‌گرای سوریه، انجمن جوانان اهل سنت المشاریع، شاخه جوانان جنبش توحید اسلامی، شاخه جوانان جنبش الشعب، شاخه جوانان حزب دموکرات لبنان، انجمن دانشجویی بیت‌المقدس (وابسته به جنبش جهاد اسلامی)، انجمن اسلامی دانشجویان وابسته به جنبش حماس، انجمن جوانان پیشرو (جبهه خلق برای آزادی فلسطین - فرماندهی کل)، انجمن جوانان پیشرو (وابسته به جبهه دمکرات برای آزادی فلسطین) و همچنین هیئتی از اتحادیه ملی دانشجویان سوری مقیم لبنان حضور داشتند.

انتهای پیام
captcha