رونمایی از 2 اذان جدید با مجوز پخش استانی + صوت
کد خبر: 4036851
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۱

رونمایی از 2 اذان جدید با مجوز پخش استانی + صوت

مراسم رونمایی از دو اذان مصوب با مجوز پخش از شبکه استانی مازندران، قبل از ظهر امروز چهارشنبه ۲۷ بهمن‌ماه برگزار شد.

به گزارش ایکنا، مراسم رونمایی از دو اذان مصوب با مجوز پخش از شبکه استانی مازندران، قبل از ظهر چهارشنبه ۲۷ بهمن ماه در ارتباط تصویری بین شورای عالی قرآن و صدا و سیمای مرکز ساری، با حضور سیدعلی سرابی قائم مقام شورای عالی قرآن، محمدتقی میرزاجانی، معاون اجرایی، کریم دولتی، معاون پژوهش و برنامه‌ریزی، علی قاسم‌آبادی، معاون نظارت و مهدی تیموری، مدیر تولید شورا، همچنین با حضور هادی ابراهیمی، مدیرکل صدا و سیمای مرکز مازندران، رحمانی، مدیر روابط عمومی و رجبی مسئول امور قرآنی مرکز برگزار شد.

اذان‌هایی که در این مراسم رونمایی شدند با صدای مصطفی قاسمی و مجتبی کریمی، بود.

محمدتقی میرزاجانی معاون اجرایی شورای عالی قرآن طی سخنانی به ارائه گزارشی از فرایند تولید این دو اذان پرداخت و گفت: کارورزی مؤذن محترم مجتبی کریمی در چند نوبت به صورت حضوری در استودیوی شورای عالی قرآن و همچنین به صورت مجازی با کارشناسی سیدمحمد کرمانی و عباس امام‌جمعه انجام شد. اذان قاری و مؤذن ممتاز مصطفی قاسمی هم با کارورزی غیر حضوری همراه بود که در نهایت هر دو اذان با کارشناسی علی قاسم‌آبادی، چندی پیش در صدا و سیمای مازندران به مرحله تولید رسید. پس از آن هم مراحل نظارتی آن در شورای عالی قرآن انجام شد و ان‌شاءالله در روز‌های آینده از شبکه تبرستان پخش خواهد شد.

میرزاجانی افزود: در حال حاضر ۵۱ اذان در رسانه ملی پخش می‌شود که ۳۵ اذان مجوز پخش از شبکه‌های سراسری و ۱۶ اذان هم مجوز پخش از شبکه‌های استانی را دارد. این تعداد به جز ۱۴ اذانی است که توسط نوجوانان اجرا شده و از شبکه‌های پویا و امید پخش می‌شود.

وی تصریح کرد: همانطور که پیشتر هم اعلام کردیم، شورای عالی قرآن آمادگی توسعه تولید و پخش اذان‌های جدید را دارد و از آن استقبال می‌کند. کافی است صدا و سیمای مراکز استان‌ها در ارتباط تنگاتنگ با مؤذنان ممتاز، نمونه اذان‌های ایشان را به شورای عالی قرآن ارسال کنند تا نسبت به ارزیابی اولیه، کارورزی و نهایتاً تولید اذان اقدام لازم انجام شود.

در ادامه، سیدعلی سرابی قائم مقام شورای عالی قرآن اظهار امیدواری کرد با ارتقای سطح فنی این اذان‌ها، امکان بازتولید آن جهت پخش از شبکه‌های سراسری فراهم شود.

به گزارش ایکنا، در بخش دیگری از این مراسم، هادی ابراهیمی، مدیرکل صدا و سیمای استان مازندران از توجه شورای عالی قرآن به ظرفیت قرآنی استان‌ها از جمله مازندران تشکر و قدردانی کرد و جهت توسعه انعکاس فعالیت‌های قرآنی در نقاط مختلف استان اعلام آمادگی کرد.

علی قاسم‌آبادی، معاون نظارت شورای عالی قرآن هم در سخنان کوتاهی از صدا و سیمای مازندران درخواست کرد که از ظرفیت نوجوانان قرآنی استان جهت ضبط اذان و تلاوت‌های تقلیدی، بیش از پیش استفاده شود.

مجتبی کریمی و مصطفی قاسمی هم ضمن تشکر از تلاش‌های صورت گرفته در شورای عالی قرآن و صدا و سیمای مازندران، درخواست و آمادگی خود را برای رساندن نصاب این دو اذان برای پخش از شبکه‌های ملی اعلام کردند.

در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر و هدایای قرآنی از این دو اذان به صورت رسمی رونمایی شد.

فایل صوتی اذان مجتبی کریمی

کد

فایل صوتی اذان مصطفی قاسمی

کد

با دو مؤذن بیشتر آشنا شوید: 

مصطفی قاسمی متولد: ۱۳۶۷
تحصیلات: دانشجوی دکترای علوم قرآنی
شغل: معلم و تدریس در دانشگاه
اساتید: سعید قربانی، مجید آهنگری، سیداحمد میریان و نقی عالیشاه
عناوین و رتبه‌ها:
رتبه اول اذان در مسابقات ملی دانشجویان سراسر کشور ۱۳۹۴
رتبه دوم ابتهال در مسابقات سراسری اوقاف ۱۳۹۵
رتبه اول تواشیح در مسابقات سراسری اوقاف با گروه طه ساری ۱۳۹۸
رتبه اول قرائت تحقیق در استان مازندران و راهیابی به فینال مسابقات اوقاف ۱۴۰۰

مجتبی کریمی متولد: ۱۳۶۴
تحصیلات: کارشناسی ارشد مدیریت
شغل: پاسدار
اساتید: رنجبر، موسوی و مرتضوی
عناوین و رتبه‌ها:
رتبه اول اذان مسابقات سراسری سپاه پاسداران در سال ۱۳۹۵
رتبه اول اذان در مسابقات نیرو‌های مسلح در سال ۱۳۹۸
رتبه اول اذان در مسابقات اوقاف در سال ۱۳۹۹

انتهای پیام
captcha