نروژ خواستار توقف حملات صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان شد
کد خبر: 4037056
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۹

نروژ خواستار توقف حملات صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان شد

سخنگوی وزارت امور خارجه نروژ خواستار توقف حملات صهیونیست‌ها علیه فلسطینان شد و اعلام کرد اسلو تحولات نگران‌کننده در قدس را پیگیری می‌کند.

به گزارش ایکنا؛ ایرنا نوشت: سخنگوی وزارت امور خارجه نروژ خواستار توقف حملات صهیونیست‌ها علیه فلسطینان شد و اعلام کرد اسلو تحولات نگران‌کننده در قدس را پیگیری می‌کند.

«گوری سولبرگ» سخنگوی وزارت امور خارجه نروژ در گفت‌و‌گو با شبکه «عربی ۲۱» اظهار داشت که کشورش نگران است تحولات جاری در محله الشیخ جراح در قدس اشغالی به دور تازه‌ای از تنش و درگیری‌ها منجر شود.

سولبرگ افزود: نروژ از مقام‌های رژیم صهیونیستی خواسته است تخریب و مصادره خانه‌های فلسطینیان را متوقف کنند.

سخنگوی وزارت خارجه نروژ تأکید کرد که اسلو شهرک‌های صهیونیستی واقع در سرزمین‌های اشغالی از جمله قدس شرقی را به موجب قوانین بین‌الملل نامشروع و غیرقانونی می‌داند و دولت نروژ از طرح‌ها و راهکارهای نهادهای جامعه مدنی برای حمایت از حقوق ساکنان فلسطینی و کمک به آنان برای جلوگیری از تخریب خانه‌هایشان، پشتیبانی می‌کند.

«آنیکن هویتفلد»، وزیر امور خارجه نروژ نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که موضع کشورش در حمایت از راه حل تشکیل دو کشور ثابت و بدون تغییر است.

وی افزود: در شرایط کنونی که تنش و درگیری‌ها رو به افزایش است، این راهکار دور از دسترس است و در سال ۲۰۲۲ باید به دنبال تعامل بهتر با این مسأله باشیم؛ هویتفلد که کشورش ریاست دوره‌ای شورای امنیت را بر عهده دارد، در سخنانی در ژانویه گذشته خواستار توقف شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی و تخریب خانه‌های فلسطینیان شد.

وزیر امور خارجه نروژ شهرک‌های صهیونیست‌نشین را به موجب قوانین بین‌الملل غیرقانونی و مانعی بر سر راه تحقق صلح و راه حل تشکیل دو کشور دانست.

پیشتر مرکز داده‌های «وادی حلوه» در گزارشی اعلام کرده بود، رژیم صهیونیستی ژانویه گذشته ۳۴ ساختمان متعلق به فلسطینی‌ها را در شهر قدس اشغالی تخریب کرده است؛ بیشتر این ساختمان‌ها در محله‌های «شیخ جراح، عیسویه، سلوان، جبل المکبر، بیت حنینا، ام طوبا، صور باهر و اردوگاه شعفاط» واقع بوده است؛ شهرداری قدس اشغالی به بهانه عدم دریافت مجوز ساخت، تخریب خانه‌ها و ساختمان‌های متعلق به فلسطینیان در این شهر را شدت بخشیده است. 

این در حالی است که فلسطینیان حتی در صورت درخواست مجوز ساخت هم قادر به ساخت و ساز نخواهند بود، زیرا رژیم صهیونیستی درصدد تخلیه این شهر از وجود فلسطینیان است و اجازه نمی‌دهد آ‌ن‌ها در زمین‌های خود نیز ساخت و ساز کنند؛ در پی این تخریب‌ها، ده‌ها فلسطینی آواره و بی سرپناه شدند.

انتهای پیام
captcha