رهبران ادیان از خشونت علیه اقلیت مسلمانان در هند جلوگیری کنند
کد خبر: 4037091
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۲
حجت‌الاسلام ایمانی‌پور:

رهبران ادیان از خشونت علیه اقلیت مسلمانان در هند جلوگیری کنند

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی طی نامه‌ای به شخصیت‌های دینی و فرهنگی هند، تأکید کرد: در دنیای پیچیده کنونی، دعوت به همزیستی و مدارا اجازه ندهد ستم و ظلمی که اقلیتی تندرو بر جامعه مسلمانان هند اعمال می‌کنند، ادامه یابد.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی،  حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور، رئیس شورای سیاستگذاری و هماهنگی گفت‌وگوی ادیان و رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در نامه‌ای به کومار تهین، مدیرکل شورای روابط فرهنگی هند و رامش، رئیس شورای تحقیقات فلسفی هند خواستار حفظ حقوق مسلمانان و امتناع از ظلم و ستم به آنها در این کشور شد.

وی در ابتدای این نامه با آرزوی سلامتی و توفیق برای اعضای شورای تحقیقات فلسفی هند و همچنین امید به برگزاری دور سوم گفتگوهای دو جانبه، گفت: مایلم از این فرصت استفاده کرده و موضوعی را از سر وظیفه انسانی و بر اساس ارتباط با آن شورای محترم با جنابعالی در میان بگذارم.

حجت الاسلام ایمانی پور تأکید کرد: دعوت به همزیستی مسالمت آمیز و احترام به حقوق یکایک معتقدان به ادیان و مذاهب و آیین‌ها مورد تأیید و تأکید همه ادیان و مذاهب است و در این مسیر، هند همواره الگویی از همزیستی پیروان ادیان بوده است.

وی با اشاره به اینکه اخبار ناگوار اخیر ناهمسازگاری‌ها، موجب شگفتی و آزردگی جامعه مسلمانان و آزادگان جهان شده است، گفت: انتظار می‌رود در دنیای پیچیده کنونی، دعوت به همزیستی و مدارا که ادامه سنت همیشگی مدارامداری و روح مسالمت جویی حاکم بر این سرزمین بزرگ است، اجازه ندهد ستم و ظلمی که اقلیتی تندرو بر جامعه مسلمانان هند اعمال می‌کنند، ادامه یابد.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تأکید کرد: بی شک، سعادت بشری در گرو رواداری و تضمین حقوق اساسی شهروندان در جامعه جهانی است؛. در این فضای مسموم و خشونت بار انتظار می‌رود رهبران ادیان و آیین‌ها و شخصیت‌های تأثیرگذار فرهنگی و معنوی در خاتمه دادن به این وضعیت پیشگام شوند و از ملکوک و مخدوش شدن تصویر مطلوب هند در اذهان عمومی جهان و ضایع کردن حقوق مسلمانان جلوگیری کنند.

انتهای پیام
captcha