برچسب «اسلام سیاسی» ابزار توجیه ممنوعیت حجاب و دامن‌زدن به اسلام‎هراسی است
کد خبر: 4037172
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۱
استاد دانشگاه اتریش:

برچسب «اسلام سیاسی» ابزار توجیه ممنوعیت حجاب و دامن‌زدن به اسلام‎هراسی است

یک استاد علوم سیاسی در اتریش می‌گوید کشورهای اروپایی با استفاده از برچسب اسلام سیاسی سعی می‌کنند فعالیت‌ گروه‌های اسلامی را در کشورهای خود محدود کنند.

دانشمند اتریشی: برچسب «اسلام سیاسی» ابزاری در خدمت اسلام‌هراسی در اروپاست // امادهبه گزارش ایکنا؛ به نقل از تی آر تی، «فرید حافظ»، محقق و استاد دانشگاه اتریشی، می‌گوید که کشورهای اروپایی از اصطلاحات سیاسی برای هدف قرار دادن مسلمانان و توجیه ممنوعیت حجاب و محصولات حلال سوء استفاده می‌کنند.

وی که دو سال پیش در یک حمله ضد تروریسم از سوی دولت اتریش علیه مسلمانان این کشور  هدف قرار گرفت، گفت که اسلام‌هراسی فزاینده در سراسر جهان توسط کشورهای اروپایی تقویت می‌شود که از ابزارهای سیاسی برای توجیه ممنوعیت ارزش‌های اسلامی همچون حجاب و محصولات حلال استفاده می‌کنند. 

فرید حافظ، 41 ساله، که در دانشگاه سالزبورگ اتریش علوم سیاسی تدریس می‌کند و همچنین با پروژه تحقیقاتی The Bridge Initiative دانشگاه جرج تاون، همکاری می‌کند این سخنان را از طریق ویدئوکنفرانس در وبیناری در مورد نقض حقوق بشر که مسلمانان در سراسر جهان، به ویژه در اروپا با آن مواجه هستند، بیان کرد.

وی استدلال کرد که یکی از مشکلات عمده‌ای که مسلمانان امروز با آن مواجه هستند، استفاده ابزاری از اصطلاح اسلام سیاسی در کشورهای اروپایی از جمله اتریش، فرانسه و آلمان است. وی تأکید کرد: آنها مخالف اسلام هستند؛ نه چیز دیگر.

حافظ با بیان اینکه اسلام‌هراسی فقط داشتن تصویر بد از اسلام نیست؛ تأکید کرد دولت‌های اروپایی از قوانین ضد تروریسم برای سرکوب مسلمانان استفاده می‌کنند. بدین ترتیب آنها نه تنها آزادی بیان بلکه آزادی اجتماعات را نیز به خطر می‌اندازند.

انتهای پیام
captcha