همراهی سه ضلع مردم، روحانیت و مبانی قرآنی لازمه استمرار حرکت انقلابی است + صوت
کد خبر: 4037281
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۰
حجت‌الاسلام احمد سالک:

همراهی سه ضلع مردم، روحانیت و مبانی قرآنی لازمه استمرار حرکت انقلابی است + صوت

عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه تداوم حرکت انقلابی در طول این 43 سال برخلاف سایر انقلاب‌های بزرگ جهانی به خاطر تکیه بر اصول انقلاب است، گفت: حرکت انقلابی وابسته به همراهی سه ضلع مبانی قرآنی و اسلامی، روحانیت و حضور مردم است و چنین حرکتی همواره تا ظهور حضرت مهدی(عج) پایدار است.

حجت‌الاسلام و المسلمین سالک، عضو جامعه روحانیت مبارز

رهبر معظم انقلاب در بخشی از بیانات اخیرشان به مناسبت قیام 29 بهمن 1356 مردم تبریز با اشاره به اهمیت مسئله استمرار و تداوم حرکت انقلابی، فرمودند: «استمرار حرکت انقلابی یعنی اینکه ما هدف‌های انقلاب را در نظر داشته باشیم، مدّ نظر قرار بدهیم و همه‌ نیازهای امروز و فردا، نیازهای اکنون و آینده را که ما را به آن هدف‌ها می‌رساند، در نظر بگیریم و این نیازها را به هر شکلی که می‌توانیم تأمین کنیم؛ معنای این، استمرار انقلاب است؛ هدف‌های انقلابی در نظر گرفته بشود. برای رسیدن به این هدف‌ها طبعاً نیازهایی وجود دارد که این نیازها بعضی‌اش مربوط به کوتاه‌مدّت است، مربوط به اکنون است، بعضی از این نیازها مربوط به آینده است، مربوط به فردا است که از امروز باید برای فردا آن را آماده کرد. این نیازها را در حدّ توانِ خودمان تلاش کنیم به وجود بیاوریم؛ این، حرکتِ تداومِ انقلاب و استمرارِ انقلاب را به وجود می‌آورد.»

حجت‌الاسلام و المسلمین احمد سالک، عضو جامعه روحانیت مبارز، در گفت‌وگو با ایکنا، درباره معنای حرکت انقلابی و چرایی اهمیت استمرار این حرکت در نظام‌های سیاسی برخاسته از انقلاب به ویژه انقلاب دینی گفت: حرکت انقلابی مبتنی بر اصولی در مبانی دین است، لذا اگر ملت و پیشکسوتان انقلاب به اصول ثابت و پایدار انقلاب مانند توجه به رضای خدا، منفعت ملت و امت و ظلم‌ستیزی پایبند باشند حرکت انقلابی استمرار پیدا می‌کند. در واقع ملتی که مبتنی بر اصول هستند حرکات آنها انقلابی، پایدار و ماندگار است.

نقش اصلی روحانیت در تداوم و استمرار حرکت انقلابی

وی افزود: در عین حال پیشرفت هر انقلابی وابسته به رهبران، مروجان و مبلغان آن انقلاب است. در این میان روحانیت به مثابه پیشکسوتان اصلی در قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نقش غیر قابل انکاری دارند و به همین دلیل است که مورد هجمه بیگانگان در فضای مجازی قرار دارند تا این ستون حرکت را از پا بیندازند.

سالک اظهار کرد: در واقع روحانیت و حوزه‌های علمیه پیشکسوتان انقلاب هستند و باید متناسب با ادبیات و مقتضیات زمانی و مکانی فعلی در صحنه فعالیت کنند تا این انقلاب براساس آن اصول دینی پایدار بماند اما اگر این قشر کنار رفتند و اصول این حرکت انقلابی از یاد رفت و شکست خورد مطمئن باشید سرنوشت انقلاب اسلامی بدتر از انقلاب فرانسه و جاهای دیگر می‌شود.

عضو جامعه روحانیت مبارز بیان کرد: اگر انقلاب اسلامی بعد از 1400 سال به مدت 43 سال روی پای خودش ایستاده و در جهت خودکفایی علمی، اقتصادی، صنعتی، سیاسی و ... حرکت می‌کند به خاطر تکیه بر همین اصول انقلابی برخاسته از ارزش‌ها است. در این مسیر روحانیت به هیچ وجه نباید میدان را خالی کرده و در اختیار روشنفکران غرب‌زده قرار دهد. اگر حرکت انقلابی در اختیار روشنفکران غرب‌زده قرار گرفت دیر یا زود از هم می‌پاشد و این نقش مهم روحانیت است که می‌تواند جلوی این روشنفکران بایستد و جهت حرکت را در همان جهت ترسیم‌شده از سوی حضرت امام(ره) قرار دهد.

سالک با بیان اینکه فرمایشات مقام معظم رهبری در ارتباط تداوم و استمرار حرکت انقلابی مبتنی بر این اصول و پیشکسوتی است، گفت: بی‌تردید پیشکسوتان اگر در میدان حاضر شوند با پشتیبانی ملت همراه هستند و لذا حرکت انقلابی یک حرکت مبتنی بر همراهی سه ضلع مبانی قرآنی و اسلامی، روحانیت و حضور مردم است و چنین حرکتی همواره تا ظهور حضرت مهدی(عج) پایدار است.

ضعف ایمانی مدعیان دور شدن انقلاب از اهداف

حجت‌الاسلام سالک درباره اظهارنظر برخی افراد مبنی بر دور شدن انقلاب از اهداف خود و اینکه چه افرادی صلاحیت طرح این ادعا را دارند، گفت: کسانی که اوایل انقلاب پایبند به این اهداف بودند اما آرام آرام به خاطر مسائل و مشکلات اقتصادی و معیشتی و گرد و غبار این مسائل این سخنان را مطرح می‌کنند، در حقیقت باید درخودشان تجدیدنظر کنند و الا کسانی که محتوای انقلاب را می‌شناسند و آزادی و استقلال را می‌فهمند و اصول اساسی اسلام را به خوبی درک می‌کنند، گرد و غبار ناشی از مشکلات اقتصادی و معیشتی نمی‌تواند آنها را از پای دربیاورد.

وی تأکید کرد: کسانی که سخن از فاصله گرفتن انقلاب از اهدافش می‌زنند به واسطه گرفتاری‌ها و ضعف ایمانی خودشان است و به تعبیری نگاه خود را به نگاه رهبری نزدیک نمی‌کنند و بعد هم بیگانگان با سوء استفاده از این شکاف این مسئله را ترویج می‌کنند که نظام جمهوری اسلامی پس از 43 سال ناکارآمد است در حالی که نظام کارآمد و قدرتمند است و اقتدار دارد.

این نماینده پیشین مجلس ابراز کرد: فقط نگاه کنید زمانی که موشک «خیبرشکن» رونمایی شد، تمام اروپا به خود لرزید یا غنی‌سازی 60 درصدی نشانه‌های اقتدار نظام است. لذا اگر از سطح کلان نگاه کنیم نظام با قدرت در حال حرکت رو به جلو است اما اگر سطح نگاه را به نگاه مادی و چند مسئله مربوط به مشکلات اقتصادی و معیشتی تقلیل دادیم، آنگاه در این صحنه افراد ضعیف‌الایمان گرفتار حرکات منافقانه می‌شوند. باید در این راستا بر روی بنیه‌های ایمانی و اعتقادی این افراد کار فرهنگی کرد.

حضور مردمی در 22 بهمن؛ باطل‌السحر ادعای فاصله‌گیری مردم از انقلاب

حجت‌الاسلام سالک درباره حضور مردمی در راهپیمایی 22 بهمن به منزله یکی از نشانه‌های تداوم حرکت انقلابی در عین گلایه‌مندی مردم از مسئولان گفت: همیشه پیش از 22 بهمن آمریکا و جریانات رسانه‌ای وابسته به آن تکرار می‌کنند که انقلاب پشتوانه مردمی خود را از دست داده اما وقتی مردم در صحنه‌ای مانند 22 بهمن یا روز قدس حضور پیدا می‌کنند همه این ادعاها خنثی می‌شود.

کد

وی تصریح کرد: امسال حضور ملت با یک ابتکار جدید در هزاران شهر و روستا یک حرکت بی‌نظیر بود که همه این توطئه‌ها را حنثی کرد و گواهی بر پشتیبانی مردم از انقلاب علیرغم همه مشکلات اقتصادی است.

انتهای پیام
captcha