حماس: امت اسلامی در هفته جهانی قدس برای دفاع از فلسطین به پا خیزند
کد خبر: 4037379
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۸

حماس: امت اسلامی در هفته جهانی قدس برای دفاع از فلسطین به پا خیزند

حماس با صدور بیانیه‌ای از آحاد مردم فلسطین و امت اسلامی خواست در هفته جهانی قدس که از پنجم اسفند ماه سال جاری آغاز می‌شود از طریق حمایت سیاسی، رسانه‌ای و بشردوستانه دفاع خود را از آرمان فلسطین نشان دهند.

حماس: امت اسلامی در هفته جهانی قدس برای دفاع از فلسطین به پا خیزندبه گزارش ایکنا به نقل از  فلسطین الان، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) به مناسبت هفته جهانی قدس (24 فوریه تا 3 مارس2022، 5 اسفند تا 12 اسفندماه) بیانیه‌ای را صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: علمای امت در بیش از یکصد و چهل مؤسسه دینی در جهان اسلام از جمله اتحادیه جهانی علمای مسلمان به مناسبت سالروز معراج نبی و مصادف شدن آن با سالروز آزادی مسجدالاقصی و قدس در 27 رجب سال 583 هجری به دست صلاح الدین ایوبی دعوت به اعلام هفته جهانی قدس کردند.

براساس این بیانیه، هفته جهانی قدس  در حالی فرا می‌رسد که دشمن اشغالگر حملات خود را به شهر قدس اشغالی و مسجدالاقصی شدت بخشیده و طرح‌های خود را برای شهرک‌سازی و تقسیم زمانی و مکانی مسجدالاقصی و آواره‌کردن اهالی قدس در سطح گسترده به اجرا گذاشته است و با تداوم حملات به عموم ملت فلسطین در غزه، کرانه باختری و سرزمین‌های اشغالی، آرمان فلسطین در همه ارکان آن هدف گرفته است.

در این بیانیه آمده است: ما در حماس این ابتکار جهانی در حمایت از قدس و مسجدالاقصی را ارج می‌نهیم؛ زیرا این دو قضیه محور مناقشه با دشمن صهیونیستی و دفاع از آرمان فلسطین است و از همین رو همگان را به حضور در فعالیت‌ها برای تأیید حق ملت مشروع فلسطین در دفاع از خاک و مقدسات خود و در رأس آن قدس و مسجدالاقصی دعوت می‌کنیم.

حماس تأکید کرد: دفاع از قدس و مسجدالاقصی مسئولیت مشترک امت عربی و اسلامی از علما و مبلغان تا رهبران، حکومت‌ها، ملت‌ها و مؤسسات و سازمان‌هاست در عین حال که بالابردن پرچم دفاع از قدس شرافت و افتخار است.

حماس افزود: هفته جهانی قدس فرصتی برای تجدید میثاق با قدس و مسجد مبارک الاقصی و تقویت حضور آرمان فلسطین و زنده نگه داشتن آن در عرصه جامعه عربی، اسلامی و بین‌المللی و در تمامی سطوح سیاسی، رسانه‌ای، بشردوستانه و خیریه به منظور ایجاد انگیزه در امت برای بسیج ظرفیت‌ها در راستای حفاظت و دفاع از فلسطین است.

این جنبش ضمن تمجید از مقاومت اهالی قدس و کرانه باختری در برابر حملات روزمره صهیونیست‌ها به ویژه در محله شیخ جراح و باب العامود قدس گفت: از آحاد ملت فلسطین و امت عربی و اسلامی می‌خواهیم در زنده نگاه داشتن این ایام مقدس با هدف پیروزی قدس و مسجدالاقصی و حمایت از مقاومت آنها به هر طریق سیاسی، رسانه‌ای، خیریه، امور انسانی، علمی و دینی و غیره مشارکت فعال داشته باشند.

انتهای پیام
captcha