امضای توافقنامه اقتصادی میان رژیم صهیونیستی و مراکش
کد خبر: 4037981
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۳

امضای توافقنامه اقتصادی میان رژیم صهیونیستی و مراکش

مراکش و رژیم صهیونیستی توافقنامه‌ای را در زمینه اقتصادی با هدف تقویت همکاری‌های تجاری دوجانبه و سرمایه‌گذاری‌های مشترک امضا کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از تی ار تی عربی، این توافقنامه از سوی ریاض مزور، وزیر صنعت و تجارت مراکش و اورنا باربیوای، وزیر اقتصاد و صنعت رژیم صهیونیستی، در حاشیه سفر وی به مراکش امضا شد.

مزور پس از امضای این توافقنامه با انتشار بیانیه‌ای تصریح کرد: هدف از این قرارداد تقویت همکاری‌های اقتصادی و تجاری مانند صنایع غذایی، داروسازی، کشاورزی، نساجی، خودرو و هوانوردی بین طرفین است.

وزیر اقتصاد و صنعت رژیم صهیونیستی نیز در این زمینه گفت: امیدوار است کمیته سرمایه‌گذاری و بازرگانی بین دو کشور تشکیل شود.

وی، هدف از این توافق‌نامه را ایجاد مناطق صنعتی در دو کشور دانست و درباره افزایش حجم تجارت بین طرفین نیز تصریح کرد: ما قصد داریم حجم تجارت سالانه با مراکش را به 500 میلیون دلار برسانیم، این رقم در حال حاضر 131 میلیون دلار است.

این توافق بخشی از روند عادی‌سازی روابط مراکش با رژیم صهیونیستی است که با میانجیگری دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در سال 2020 انجام شد.

وزارت اقتصاد و دارایی مراکش در بیانیه‌ای اعلام کرد که باربیوای صبح امروز با نادیا فتاح العلوی، در مورد توافق‌نامه‌های آتی مرتبط با ارتقای سرمایه‌گذاری، همکاری گمرکی و حذف تعرفه‌ها نیز گفتگو کرد.

ریاض مزور علاوه بر این تصریح کرد: مراکش نیز مشتاق همکاری با رژیم صهیونیستی در زمینه‌های مرتبط با تحقیق و توسعه صنعتی و ایجاد مناطق صنعتی است.

سفر باربیوای به مراکش سه ماه پس از امضای توافقنامه دو کشور در زمینه دفاعی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام
captcha