استقبال حماس از کارزار تحریم شهرک‌های صهیونیستی
کد خبر: 4038235
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۸

استقبال حماس از کارزار تحریم شهرک‌های صهیونیستی

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، از کارزار 100 نهاد جامعه مدنی در اروپا برای جمع‌آوری یک میلیون امضا و درخواست از کمیسیون اروپا برای توقف تجارت با شهرک‌های صهیونیستی استقبال کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، جنبش حماس امروز با انتشار بیانیه‌ای، از این مواضع افتخارآمیز تمجید کرد و از آزادگان جهان و حامیان عدالت خواست تا در برابر تسریع شهرک‌سازی‌ها و تشدید جنایات و حملات شهرک‌نشینان در کرانه باختری بایستند.

این جنبش از جامعه بین‌المللی و سازمان‌های حقوق بشری خواست تا از حق مردم فلسطین برای بازپس‌گیری سرزمین‌، دستیابی به حقوق و تعیین سرنوشت خود حمایت کنند.

بیش از 100 نهاد جامعه مدنی اروپا با راه‌اندازی یک کارزار حمایتی و جمع‌آوری امضا از شهروندان اروپایی، خواستار توقف هرگونه تعامل و همکاری تجاری با شهرک‌های صهیونیست‌نشین شدند.

این کارزار به دنبال جمع‌آوری یک میلیون امضا در کشورهای عضو اتحادیه اروپا است. نهادهای مذکور از کمیساریای عالی اتحادیه اروپا خواسته‌اند همکاری تجاری با شهرک‌های صهیونیست‌نشین واقع در اراضی اشغالی فلسطین را متوقف کند.

سازمان دیده‌بان حقوق بشر نیز یکی از نهادهای شرکت‌کننده در این کمپین است؛ این سازمان روز گذشته طی بیانیه‌ای اعلام کرد که کمیساریای عالی اتحادیه اروپا باید هرگونه همکاری بین این اتحادیه و شهرک‌های صهیونیستی را ممنوع اعلام کند.

 

 

انتهای پیام
captcha