افزایش ناآرامی‌ها در مناطق مسلمان‌نشین «کارناتکای» هند
کد خبر: 4038244
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۰

افزایش ناآرامی‌ها در مناطق مسلمان‌نشین «کارناتکای» هند

مقامات امنیتی در شهر شیموگا در ایالات کارناتکا هند، از برقراری وضعیت هشدار امنیتی به دلیل قتل یک جوان ملی‌گرای تندرو هندو و حمله به محلات مسلمان‌نشین، خبر دادند.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، مقامات امنیتی با اعلام وضعیت هشدار امنیتی در شیموگا، شهری در ایالت کارناتاکا هند اعلام کردند: هرگونه تجمع در این شهر ممنوع بوده و مدارس و دانشگاه‌های این شهر تعطیل است.

این اقدام پس از ناآرامی‌ها در مراسم خاکسپاری یک ملی‌گرای افراطی هندو روی داد که روز یکشنبه به شکلی مرموز کشته شد. نیروهای پلیس در بسیاری از محله‌های شهر شیموگا برای جلوگیری از تکرار ناآرامی‌ها مستقر شده‌اند.

وزیر کشور ایالت کارناتاکا نیز اعلام کرد: تنش بر سر موضوع ممنوعیت حجاب در مؤسسات آموزشی ارتباطی به قتل این جوان 23 ساله هندو ندارد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون هیچ سازمان مشخصی برای این جنایت متهم نشده است، از شهروندان خواست تا آرامش خود را حفظ کنند و قول داد به قتل این جوان توسط تیمی که برای این موضوع تشکیل شده است رسیدگی خواهد شد.

پلیس اعلام کرده است: قتل این جوان با سوابق جنایی او مربوط است. شایعات انتشار یافته درباره ارتباط ماجرای قتل جوان ملی‌گرای هندو با اظهارنظر وی درباره حجاب از سوی پلیس رد شده است.

با این حال روزنامه‌نگاران و فعالان مسلمان در هند تصریح کرده‌اند: برخی از کادرهای حزب حاکم و ملی‌گرایان افراطی هندو، قتل این جوان را به مسلمانان نسبت داده‌اند. این اتهام می‌تواند به افزایش تنش‌ها و حمله مجدد به محلات مسلمان منجر شود.

روزنامه‌های هندی به نقل از شاهدان عینی می‌گویند: محلات مسلمان‌نشین شهر شیموگا از یکشنبه‌شب تا صبح دوشنبه شاهد حملات متعددی از جانب معترضان بوده است. در این حملات شماری از اموال و خودروهای مسلمانان به آتش کشیده شد. تصاویر این حملات به سرعت در شبکه‌های اجتماعی انتشار یافته‌ است.

فعالان شبکه‌های اجتماعی هشدار داده‌اند: خشونت علیه اقلیت مسلمان در شهر شیموگا و دیگر شهرهای ایالت کارناتاکا، با توجه به ادامه بحران ممنوعیت حجاب در مؤسسات آموزشی، گسترش خواهد یافت.

انتهای پیام
captcha