تشدید نظارت بر بازار و برخورد با متخلفان؛ درخواست امام‌جمعه بوشهر از مسئولان
کد خبر: 4038951
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۳

تشدید نظارت بر بازار و برخورد با متخلفان؛ درخواست امام‌جمعه بوشهر از مسئولان

امام‌جمعه بوشهر با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است یک نسخه حیات‌بخش و نجات‌بخش است، گفت: نظارت بر حوزه بازار و برخورد قاطع با متخلفان ضروری است. اقتصاد دو بعد مدیریت و اخلاق را دارد که باید هر دو بعد مدنظر قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری، نماینده ولی‎فقیه در استان و امام‌جمعه بوشهر در دیدار با عباس تابش، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان کشور که امروز، هفتم اسفندماه در مصلای شهر بوشهر انجام شد، اظهار کرد: منظومه اقتصادی کشور نیازمند تحولی عظیم است که باید در مسیر حمایت از مردم و اقتدار اقتصاد کشور در حرکت باشد. 

وی با بیان اینکه در زمینه مدیریت و نظارت بر بازار وضعیت خوبی را شاهد نیستیم و بازار دچار یک به‌هم‌ریختگی است که ضرر آن به مردم می‌رسد، اضافه کرد: اقتصاد مقاومتی که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است یک نسخه حیات‌بخش و نجات‌بخش است و یکی از وجوه اقتصاد مقاومتی حمایت از تولید داخلی است که هم با رشد کیفی همراه باشد و هم مدیریت قیمت انجام شود. 

امام‌جمعه بوشهر بیان کرد: قیمت خودرو ۱۰ برابر شده است ولی هیچ کیفیتی بالاتر نرفته و گاهاً شاهد کیفیت ضعیف‌تری هستیم و در حوزه لوازم خانگی و مواد غذایی هم شاهد این وضعیت هستیم. 

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر با تأکید بر اینکه باید از فرصت‌ها به خوبی استفاده کنیم، ادامه داد: نظارت بر حوزه بازار و برخورد قاطع با متخلفان ضروری است. اقتصاد دو بعد مدیریت و اخلاق را دارد که باید هر دو بعد مدنظر قرار گیرد. 

وی با بیان اینکه مجموعه اقتصاد کشور باید به‌صورت مجموعه کار کند و به شکل دقیق بر تولید و توزیع بازار نظارت شود، گفت: در میدان اقتصادی مدیریت و نظارت لازم را نداریم، اقتصاد مردم دچار چالش جدی شده و باید تحول جدی در حوزه اقتصاد مردمی ایجاد کنیم. تولید مناسب با جمعیت داشته باشیم و این‌طور نباشد که در عرصه اقتصاد تولید بیش از اندازه داشته باشیم که کشاورز و تولیدکننده دچار مشکل فروش شود. 

امام‌جمعه بوشهر اظهار کرد: در بوشهر تولید صیفی‌جات خارج از فصل داریم گاهاً اینقدر تولید می‌شود که روزی دست کشاورز می‌ماند و صنایع تولیدی هم نداریم و ضرر این کار به کشاورز می‌رسد. در عرصه توزیع باید اقدام مناسب انجام شده و دست واسطه‌ها کوتاه شود. 

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر در پایان با تأکید بر اینکه در شرایط خاص اقتصادی و در شرایط تحریم و فشار اقتصادی هستیم، گفت: اقتصاد ما زمانی قوی خواهد شد که اقتدار اقتصادی برای کشور ایجاد کند و رضایت‌مندی مردم را نیز در پی داشته باشد. 

امیرحسین مؤمنی

انتهای پیام
captcha