افتتاح 66 پروژه در یزد / فرهنگسرای غدیر تکمیل می‌شود
کد خبر: 4039574
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۵

افتتاح 66 پروژه در یزد / فرهنگسرای غدیر تکمیل می‌شود

شهردار یزد با اشاره به پروژه‌های نیمه‌تمام، از بهره‌برداری 66 پروژه همزمان با ایام الله دهه فجر خبر داد و گفت: برخی از این پروژه‌ها افتتاح و برخی آغاز عملیات آن کلنگ‌زنی شد و امیدواریم تا سال آینده اکثریت پروژه‌ها مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

افتتاح 66 پروژه در یزد / فرهنگسرای غدیر تکمیل می‌شودبه گزارش ایکنا از یزد، ابوالقاسم محی‌الدینی، شهردار یزد، امروز، 9 اسفندماه در جمع خبرنگاران با اشاره به پروژه‌های نیمه‌تمام این شهر از بهره‌برداری 66 پروژه همزمان با ایام الله دهه فجر خبر داد و اظهار کرد: برخی از این پروژه‌ها افتتاح و برخی آغاز عملیات آن کلنگ زنی شد و ان شاءالله تا سال آینده بتوانیم اکثریت را به بهره برداری برسانیم.

شهردار یزد تکمیل کارخانه کمپوست را از آن جمله ذکر کرد که با پیگیری‌های انجام شده و طبق برنامه ریزی باید تیرماه سال آینده مورد بهره برداری قرار گیرد و در ادامه به پروژه فرهنگسرای غدیر اشاره کرد و گفت: این پروژه نیز یکی دیگر از پروژه‌های نیمه تمامی است که بلاتکلیف رها شده بود و با اقدامات انجام شده در حال تکمیل است و امیدواریم تا سال آینده شاهد افتتاح فاز اول آن باشیم، البته تکمیل این فرهنگسرا 50 میلیاردتومان اعتبار نیاز دارد که امیدواریم هر چه زودتر محقق و تا سال 1402 شاهد تکمیل آن باشیم.

محی‌الدینی؛ زیرگذر چهارراه شهدای محمود آباد، تعویض چراغ‌های پرمصرف خیابان‌های شهر،  بهسازی آسفالت و جداسازی کامل آب شرب از غیرشرب را از دیگر اقدامات دانست و گفت: در سال آینده این پروژه و خرید چاه‌های غیر قابل شرب به طور ویژه پیگیری خواهد شد.

وی نورپردازی بافت و بناهای تاریخی را از دیگر اقدامات بیان کرد و گفت: متولی بافت تاریخی صرفاً شهرداری نیست و در این زمینه دستگاه‌های مختلف موظف به ارائه خدمات هستند.

شهردار یزد با اشاره به اینکه متأسفانه قانون مدیریت شهری در مجلس هنوز مصوب نشده است گفت: در صورتی که این قانون مصوب شود به نفع مردم خواهد بود و از این طریق جلوی پراکنده کاری‌ها گرفته می‌شود.

محی‌الدینی ورود به بحث خیران و وقف شهری را از دیگر اقدامات در اولویت دانست و بیان کرد: سعی می‌شود بسیاری از مشکلات را با مشارکت مردم انجام دهیم.

حسین منصوری‌زاده، رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری یزد نیز در این نشست با اشاره به 27 اسفندماه، روز نیمه شعبان گفت: به این مناسبت 12 نوروزگاه در ۵ محدوده شهری ایجاد می‌شود که با برنامه‌های مختلفی همراه خواهد بود.

منصوری‌زاده همچنین از نصب 60 المان در نوروز ۱۴۰۱ در سطح شهر خبر داد و با اشاره به اسکان موقت مسافران نوروزی در سه منطقه گفت: پارک کوهستان، پارک طبیعت و یکی از دو پارک هفتم تیر و پارک بزرگ شهر از جمله این مناطق خواهد بود.

حجت‌الاسلام مجتبی صداقت، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد نیز در این نشست گفت: نوروز امسال با میلاد امام زمان (عج) شروع و با شروع ماه مبارک رمضان پایان خواهد یافت.

وی ادامه داد: تاکنون 43 برنامه برای این ایام در نظر گرفته شده که جشن‌های مردمی در سطح شهر، جشن بزرگ تحویل سال در میدان امیرچقماق، اجرای نمایش‌های عروسکی در سطح شهر و طرح «اهدای کتاب، اهدای دانایی»، ایجاد نوروزگاه‌های مختلف در چهار بخش شهر، اجرای نمایش‌های خیابانی، برگزاری مسابقات ورزشی و تفریحی، تور مجازی 360 درجه اماکن مذهبی شهر، برگزاری شب شعر با لهجه یزدی و اجرای پیک نوروزی با موضوع آموزش شهروندی  از جمله مهمترین برنامه‌ها خواهد بود.

انتهای پیام
captcha