از مذاکرات طرفین در مرز بلاروس تا تشدید تحریم‌ها علیه روسیه
کد خبر: 4039575
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۲
آخرین تحولات اوکراین/

از مذاکرات طرفین در مرز بلاروس تا تشدید تحریم‌ها علیه روسیه

با ورود جنگ اوکراین به پنجمین روز خود، روسیه از پیشروی نیروهای خود به سمت کیف و تصرف اهداف از پیش تعیین شده و اوکراین از تداوم مقاومت و زمین‌گیر کردن نیروهای روسی خبر داده‌اند. از سویی با وجود اعمال تحریم‌ها از جانب کشورهای غربی علیه روسیه و محکومیت اقدامات روسیه، دو طرف امروز در مرز بلاروس دو دور گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، مسکو در واکنش به تحریم‌ها و محدودیت‌های اعمال شده از سوی کشورهای اروپایی علیه خطوط هواپیمایی روسیه، اعلام کرد: پرواز هواپیماهای 36 کشور اروپایی را بر فراز آسمان خود ممنوع کرده است. از طرفی وزارت امور خارجه روسیه سفیر کانادا را برای اعلام اعتراض مسکو به سیاست‌های این کشور در قبال جنگ در اوکراین احضار کرد.

برگزاری دو دور گفت‌وگو بین روسیه و اوکراین

دور نخست مذاکرات بین روسیه و اوکراین که امروز و حدود دو ساعت قبل در شهر گومل در مرز بلاروس و اوکراین آغاز شده بود، دقایقی قبل پایان یافت و هیئت اوکراینی بلاروس را ترک کرد.

هیئت‌های دو کشور در مذاکرات در بلاروس پس از استراحت کوتاه در پایان دور نخست، دور دوم مذاکرات را آغاز کردند.

همچنین رسانه‌ها خبر داده‌اند بمباران کی‌یف بلافاصله پس از اتمام مذاکرات، از سر گرفته شده است.

تحریم رسانه‌های روسی

آمریکا و اتحادیه اروپا رسانه‌های روسیه را تحریم کردند، خبرگزاری تاس، شبکه راشاتودی، اسپوتنیک و روزنامه اقتصادی کامرسانت مورد تحریم قرار گرفته و دسترسی به آن‌ها در بسیاری از کشورها امکان‌پذیر نیست.

موضع رژیم صهیونیستی درباره تحولات اوکراین

برخی از رسانه‌های آمریکایی از اعتراض سفیر این کشور در سازمان ملل متحد به تصمیم همتای صهیونیستی خود به دلیل خودداری از حمایت از قطعنامه تحت امر آمریکا در شورای امنیت برای محکومیت حمله روسیه به اوکراین خبر داده‌اند.

با این حال به نظر می‌رسد تلاش رژیم صهیونیستی برای حفظ موضع بی‌طرف در این زمینه بدون نتیجه بوده و مقامات رژیم صهیونیستی از حمایت این رژیم از موضع آمریکا خبر داده‌اند.

مرگ ۱۰۲ غیرنظامی در جنگ اوکراین

سازمان ملل از زمان آغاز جنگ در اوکراین از کشته شدن دست کم ۱۰۲ غیر نظامی و زخمی شدن ۳۰۴ نفر دیگر خبر داده است. مقامات سازمان ملل ابراز نگرانی کرده‌اند که این آمار به طور چشمگیری بالا برود.

انتهای پیام
captcha