قاری 12 ساله آلمانی که مدال شنا دارد
کد خبر: 4039706
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰
با مسابقات قرآن کریم دانش‌آموزان جهان اسلام

قاری 12 ساله آلمانی که مدال شنا دارد

علی طاها لطیفی، دانش‌آموز شرکت‌کننده آلمانی در رشته قرائت هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم دانش‌آموزان جهان اسلام است که از سن پنج سالگی با فراهم شدن زمینه‌های لازم در راه آموزش قرآن قرار گرفته است.

به گزارش ایکنا، نخستین روز رقابت‌های هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی دانش‌آموزان جهان اسلام با اجرای علی طاها لطیفی، دانش‌آموز 12 ساله ساکن شهر هامبورگ آلمان همراه خواهد بود که با دیگر هم سن و سالان خود به رقابت خواهد پرداخت. این قاری ۱۲ ساله در پایه ششم تحصیل می‌کند و علاوه بر دروس تحصیلی در حال فراگیری دو زبان انگلیسی و اسپانیایی و به زبان فارسی نیز مسلط است. 

وی با اشاره به علاقه‌مندی‌هایش گفت: من به ورزش نیز علاقه دارم و در رشته شنا توانستم مدال نقره کسب کنم، همچنین به صورت روتین نیز بسکتبال تمرین می‌کنم.

طاها لطیفی افزود: با تشویق و همراهی پدر و مادرم از سن پنج سالگی با فراهم شدن زمینه‌های لازم در راه آموزش قرآن قرار گرفتم.

این شرکت‌کننده آلمانی با اشاره به اینکه در کنار قرائت حافظ پنج جز قرآن کریم نیز هست، ادامه داد: تاکنون توانسته‌‌ام رتبه‌های متعددی را در رشته‌های تلاوت قرآن در مقطع سنی خردسالان، تلاوت تقلیدی، حفظ قرآن در رشته یک و پنج جزء، و اذان در مسابقات مختلف در مرکز اسلامی شهر هامبورگ و مرکز اسلامی شهر برلین کسب کنم.

لطیفی ضمن قدردانی از پدر و مادر و علی رمضانی، استاد آموزش قرآنش به برخی از افتخاراتی که کسب کرد خود اشاره کرد و گفت: رتبه اول در رشته حفظ جزء 30 در پنجمین دوره مسابقات اروپایی هامبورگ در سال 2017، رتبه اول در رشته حفظ پنج جزء در ششمین دوره مسابقات اروپایی هامبورگ در سال 2018 ، رتبه اول در رشته حفظ پنج جزء در اولین دوره مسابقات اروپایی در شهر برلین در سال 2018، رتبه اول در رشته اذان در هفتمین دوره مسابقات اروپایی شهر هامبورگ در سال 2019، رتبه اول در رشته تلاوت تقلیدی از استاد عبدالباسط در مسابقات اینترنتی تنزیل از طرف مرکز اسلامی شهر هامبورگ در سال 2020، رتبه اول در رشته تلاوت تقلیدی از استاد منشاوی در مسابقات اینترنتی تنزیل در سال 2021 ، رتبه اول در رشته اذان در مسابقات اروپایی اینترنتی از طرف مرکز اسلامی شهر برلین در سال 2021 از جمله رتبه‌هایم است.

یادآور می‌شود هفتمین دوره مسابقات قرآن بین‌المللی دانش‌آموزان جهان اسلام در کنار سی و هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی تا ۱۳ اسفندماه به صورت غیرحضوری درحال برگزاری است.

گزارش از مرتضی اوحدی

انتهای پیام
captcha